ברית אנטי טסלה? יצרני רכב גדולים יקימו רשת טעינה מתחרה בארה"ב
ברית אנטי טסלה? יצרני רכב גדולים יקימו רשת טעינה מתחרה בארה"ב
אחרי שטסלה השתלטה על חלק ניכר מתשתית הטעינה המהירה במדינה, יצרני רכב בהם ב.מ.וו, ג'נרל מוטורס, הונדה, יונדאי-קיה ומרצדס בנץ חוברים להקמת רשת דומה עם מעל 30 אלף עמדות שתיפרס ברחבי ארה"ב
לאחר שטסלה השתלטה באמצעות שורה של בריתות עם יצרני רכב על חלק ניכר מתשתית הטעינה המהירה בארה"ב, יצרני הרכב (חלקם גם חלק מהברית עם טסלה) מודיעים על הקמת רשת טעינה אמריקאית משלהם. כך, לפי הודעה משותפת לב.מ.וו, ג'נרל מוטורס, הונדה, יונדאי-קיה, מרצדס בנץ וסטלאנטיס, יצרניות הרכב הללו חוברות להקמת רשת טעינה מהירה בעלת מעל 30 אלף עמדות אשר תיפרס ברחבי ארה"ב.
ההבדל העיקרי בין רשת הטעינה החדשה לבין זו של טסלה הוא השקעים: טסלה משתמשת בארה"ב בשקעי NACS (ראשי תיבות של north American charging system) וכל מי שמצטרף לרשת הטעינה שלה חייב להתקין במכוניותיו שקעים מתאימים. לעומת זאת, לפי הצהרות יצרני הרכב, השקעים ברשת הטעינה החדשה אשר תוקם יהיו גם שקעי NACS וגם שקעים מסוג CCS (שהוא גם השקע המקובל בישראל וקיים בלא מעט רכבים חשמליים שיצרניהם טרם הצטרפו לרשת של טסלה, למשל פולקסווגן).
לפי יצרני הרכב המשתתפים בפרויקט, הרשת תהיה פתוחה לכל רכב חשמלי באשר הוא החל בקיץ 2024. לפי היצרניות, בשלב ראשון יפתחו עמדות טעינה בשולי אזורים עירוניים צפופים וביעדי חופשות פופולריים.