הרנו הבאה שלכם תגיע כנראה מטורקיה. וגם הדאצ'יה
הרנו הבאה שלכם תגיע כנראה מטורקיה. וגם הדאצ'יה
קבוצת רנו נערכת להשקעה של 400 מיליון יורו במפעלי החברה בטורקיה, במהלך שיהפוך אותו לאחד ממפעלי הייצור הגדולים ביותר של היצרנית
קבוצת רנו נערכת להשקעה של 400 מיליון יורו במפעלי החברה בטורקיה, במהלך שיפוך את רנו טורקיה לאחד ממפעלי הייצור הגדולים ביותר שלה. לפי הפרסומים, ההשקעה תהפוך את המפעל (המייצא כיום מכוניות לישראל) לנכס אסטרטגי עבור קבוצת רנו.
מפעלי ייצוא אסטרטגיים הם כאלו שמיקומם מאפשר להם לייצר מכוניות המיועדות לייצוא למספר יבשות, כשהמפעל נמצא בדרך כלל בסמיכות לנתיבי ספנות מרכזיים. לפי הפרסומים, עד 2027 המפעל בטורקיה ייצר ארבעה דגמים של קבוצת רנו שיתווספו לדגמי רנו הקיימים, כשהדגם החדש הראשון שייוצר יהיה דאצ'י דאסטר החדש. אחרי הדאסטר ייצר המפעל צמד דגמים חדשים – רכבי כביש שטח של היצרנית שיוצגו רשמית לקראת 2026. מפעל רנו בטורקיה הוא הראשון שיהפוך למפעל ייצוא אסטרטגי, כשאחריו תשקיע הקבוצה גם במפעלים בברזיל, במרוקו, בהודו ובדרום קוריאה.
ההידרדרות ביחסי ישראל-טורקיה בעקבות המלחמה בעזה גורמת לצרכנים להחרים מוצרים מתוצרת מדינה זו, אך יצרני רכב מערביים שכבר מייצרים מכוניות בטורקיה, החל בטויוטה וכלה בפורד, אינם נתפסים כ"טורקיים". עם זאת, כפי שנחשף ב"כלכליסט" – המגעים ליבוא המכוניות החשמליות של TOGG הטורקית הוקפאו עם פרוץ המלחמה.