סגור
רכב סובארו חשמלית וסינית חדשה: אלה הדגמים שיגיעו לארץ
סולטרה. החשמלית הראשונה של סובארו (צילום: יצרן)

בדרך לארץ: סובארו חשמלית ראשונה וסינית חדשה. כמה הן יעלו?

יבואני הרכב נערכים ליבוא של דגמים חשמליים חדשים לפני עליית המס בינואר. בין הדגמים שיגיעו לארץ: דגם חשמלי ראשון של סובארו - סולטרה, וגרסה חדשה של לינק אנד קו, פרי שיתוף פעולה של וולוו וג'ילי

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות בינואר הקרוב בשיעור שעדיין אינו ידוע - ויבואני הרכב כבר נערכים ליבוא של דגמים חשמליים חדשים לפני עליית המס. כך עולה מרישומי משרד התחבורה המפרטים את הדגמים החדשים ששיווקם צפוי להתחיל בקרוב. לפי רישומי משרד התחבורה, סמלת יבואנית סובארו ביצעה רישומים לדגם חשמלי ראשון של סובארו- הסולטרה. הסולטרה הוצגה לפני כשלוש שנים, פרק זמן ממושך למדי במונחי רכב חשמלי וחולקת מכלולים עם טויוטה bz4x החשמלי המשווק בישראל זה כשנתיים.
היבואנית ביצעה רישומים לשתי גרסאות של הסולטרה - גרסת בסיס שמחירה 210 אלף שקל וגרסה בכירה שמחירה 230 אלף שקל. אלה המחירים שהוצהרו בפני משרד התחבורה אך עשויים הם להשתנות.
1 צפייה בגלריה
רכב סובארו חשמלית וסינית חדשה: אלה הדגמים שיגיעו לארץ בקרוב
רכב סובארו חשמלית וסינית חדשה: אלה הדגמים שיגיעו לארץ בקרוב
לינק אנד קו 02
(צילום: יצרן)
לצד הסובארו החשמלית מופיע ברישומי משרד התחבורה דגם חשמלי מעניין: לינק אנד קו 02. לינק אנד קו, פרי שיתוף פעולה בין וולוו והחברה האם שלה ג'ילי, שיווקה בישראל עד כה את רכב הכביש שטח 01 המצויד במערכת פלאג אין הייבריד, אך לפי הרישומים צפויה להצטרף אליו בקרוב ה-02.
רישומי משרד התחבורה מראים כי לפי הצהרת היבואנית מדובר ברכב כביש שטח חשמלי, אך בסין ה-02 משווקת דווקא עם מנועי בנזין. לפי נתוני היצרנית, ה-02 המבוססת על פלטפורמה משותפת לוולוו 40 XC משתרעת על אורך של 4.448 מטר (לשם השוואה, האורך של טסלה 3 הוא 4.720 מטר) ואורכו של בסיס הגלגלים שלה הוא 2.702 מטר. לינק אנד קו טרם פירסמה מפרט רשמי של ה-02, אך לפי מסמכי ההצהרה שנמסרו למשרד התחבורה, ה-02 מצוידת במנוע המפיק 271 כוחות סוס. המחיר הרשמי (לא סופי) הוא 195 אלף שקל, מחיר שממצב את ה 02 מול טסלה 3 ודומותיה.