סגור
רכב האמר חשמלי ג'נרל מוטורס GMC
האמר חשמלי. משקל הסוללה גדול יותר ממשקלה של מאזדה 2

בלעדי
לצעצוע של העשירים הלכו הסוללות: ההאמר החשמלי לא מסתגל לקיץ הישראלי

ההאמר החשמלי, שמחירו בין 600 אלף למיליון שקל, מיובא לישראל ביבוא אישי בלבד. הסוללה הענקית, שמשקלה 1,270 ק"ג, סובלת מתקלות רבות ועד כה הוחלפו סוללות ביותר מ-20% מהרכבים שהגיעו לארץ

ההאמר החשמלי, הרכב החשמלי הנפוץ בישראל ביבוא אישי ואחד הרכבים החשמליים היקרים בישראל, סובל ממספר בעיות בסוללות, שבעטיין הוחלפו סוללות של יותר מ-20% מהרכבים מדגם זה הנוסעים בכבישי ישראל. כך נודע ל"כלכליסט". חלק מהסוללות הוחלפו במסגרת ריקול, חלק אחר הוחלפו עקב תקלות ובמקרים אחרים רכבים מושבתים בימים אלה עד להגעת סוללות מג'נרל מוטורס.
ההאמר החשמלי, כך עולה מנתונים שנחשפו ב"כלכליסט", הפך בשנה האחרונה ללהיט ביבוא אישי. כיום ניתן לייבא לישראל מכוניות במספר אופנים: יבוא ישיר, כלומר יבואן רכב המייבא למען לקוחותיו; יבוא עקיף - יבואן הרוכש מכוניות מסוכן של יצרן הרכב בחו"ל; ויבוא זעיר - יבואן שמייבא ארצה מספר מצומצם של מכוניות ללקוחות לפי הזמנה מיוחדת. כך הגיעו לישראל ההאמרים, שאינם מיובאים ארצה באופן סדיר על ידי UMI נציגת ג'נרל מוטורס בישראל.
על פי נתוני משרד התחבורה נכון למאי השנה, "שנת הפריצה" של ההאמר החשמלי, בישראל כבר נרשמו כ-60 בקשות ליבוא של האמרים חשמליים במחירים שנעים בין 600 אלף שקל ליותר מיליון שקל, בהתאם לרמת הגימור של הרכב ולמפרט. ואולם, כאשר ההאמרים החשמליים הגיעו לישראל וחלקם גם ירדו לשטח התגלה כי תנאי הקיץ הישראלי לא תמיד מיטיבים עם סוללות הרכב.
ההאמר החשמלי הוא רכב ענק: לפי נתוני היצרן, אורכו של ההאמר בגרסת הטנדר הוא 5.5 מטרים ובגרסת ה-SUV אורכו 4.99 מטרים. לשם השוואה, אורכה של טסלה 3 הוא 4.72 מטרים. הסוללה של ההאמר החשמלי נחשבת גדולה מאוד, כבדה מאוד וגם יקרה: קיבולת הסוללה של ההאמר החשמלי היא מעל 200 קילוואט/שעה ומשקלה 1,270 ק"ג, כלומר יותר ממשקלה של מאזדה 2.
מבחינה חוקית, UMI יבואנית האמר שאינה מייבאת ארצה רכבים חשמליים של ג'נרל מוטורס, מחויבת לטפל בטענות של בעלי הרכבים, שכן יבואן שמייצג יצרן רכב בינלאומי חייב לשאת באחריות לריקולים ולאספקת חלקי חילוף גם לרכבים שלא יובאו על ידו.
מ-UMI נמסר: "אנו מספקים שירות מלא, לרבות תיקונים במסגרת אחריות יצרן, לכלל הרכבים ממותגי GM המיובאים לארץ ביבוא אישי, כמתחייב על פי דין, כולל להאמר חשמלי. בחודשים האחרונים החלפנו מספר סוללות בכלי רכב מדגם זה. על-פי המידע שבידינו, נכון להיום ישנם שמונה כלי רכב שנמצאה בהם תקלה וממתינים להגעת סוללות לישראל ורכבים בודדים נוספים שיש להחליף בהם סוללה לאור הודעת היצרן - אולם בעליהם יכולים להמשיך לעשות בהם שימוש. כל הסוללות כבר הוזמנו מהיצרן".