סגור

מחפשים מכונית חסכונית? יבואנים יחויבו לפרסם כמה אנרגיה צורך הרכב

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום עדכון לחוק אוויר נקי, הקובע כי מהיום כל החומר השיווקי שיופץ על ידי יבואני הרכב לא יכלול רק את צריכת הדלק של מכוניות, אלא גם את צריכת האנרגיה שלהן

כמה אנרגיה המכונית שלכם צורכת? ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') עדכון לחוק אוויר נקי, הקובע כי מעתה כל החומר הפרסומי והשיווקי שיופץ על ידי יבואני הרכב לא יכלול רק את צריכת הדלק של מכוניות, אלא גם את צריכת האנרגיה שלהן.


מעתה כל החומר הפרסומי והשיווקי אשר יופץ על ידי יבואני הרכב לא יכלול רק את צריכת הדלק של מכוניות, אלא גם את צריכת האנרגיה שלהן. תיקון זה מתייחס לכל המכוניות שאינן מונעות רק במנוע בעירה פנימית (בנזין או סולר), אלא גם במנוע אשר פועל באמצעי הנעה חשמליים או אמצעי הנעה אחרים – כלומר רכבים המונעים בגז, רכבים בעלי מערכת הנעת פלאג אין הייבריד, רכבים היברידיים או חשמליים.
המשמעות היא שלקוחות יוכלו לדעת האם מכונית היא יעילה - גם במקרה של מכונית שהיא פלאג אין הייבריד וגם במקרה של מכונית חשמלית.
חוק אוויר נקי כבר קובע כיום כי מוכר או משווק של רכב נדרש לפרסם מידע אודות דרגת זיהום האוויר אשר פולטים רכבים, אבל בפועל גופים רבים אשר עוסקים בשיווק עקיף של רכבים אינם מחויבים לסטנדרט.
כך לדוגמה ניתן למצוא פרסומים כאלה אצל יבואני רכב ישירים וגם אצל יבואני הרכב העקיפים, אבל חברות אשר מפרסמות רכבים "יד שניה אפס קילומטר" אינם מחויבות לפרסם נתונים כאלה, מכיוון שהן לא משווקות הרכב הישירות. יש לציין כי גם כיום חלק מיבואני הרכב מפרסמים גם את צריכת האנרגיה של הרכבים.

1 צפייה בגלריה
רכב חשמלי
רכב חשמלי
הטענת רכב חשמלי
(רונן טופלברג)