סגור
רוכבי קורקינט בתל אביב
רוכבי קורקינט בתל אביב. מהשבוע הבא יוטלו קנסות (צילום: עמית שעל)

שבוע לפני החלת הקנסות: רק 20% מהקורקינטים החשמליים הצטיידו בלוחית רישוי

מיום ראשון , שוטרים שיתפסו רוכבי קורקינט ואופניים חשמליים ללא לוחית רישוי יוכלו לקנוס אותם ב-100 שקל. עד כה, רק 90 אלף אופניים וקורקינטים נרשמו במאגרים, מתוך 400-500 אלף כלים שנוסעים בכבישי ישראל

ביום ראשון הקרוב, 1 בספטמבר, שוטרים יוכלו לתת דוחות למי שרוכבים על קורקינט חשמלי או על אופניים עם מנוע חשמלי שלא הצטיידו בלוחית רישוי, אבל לחלק גדול מבעלי הכלים הד-גלגליים זה לא מזיז. לפי נתוני משרד התחבורה, נכון להיום נרשמו במאגרים רק 90 אלף אופניים וקורקינטים חשמליים מתוך 400-500 אלף כלים שנוסעים בכבישי ישראל.
לפי התחוק החדש, כל בעל קורקינט חשמלי או אופניים עם מנוע חשמלי חייב להתקין לוחית רישוי על הכלי. לקורקינטים של החברות השיתופיות יש לוחיות רישוי לבנות ואילו לקורקינטים של האזרחים יש לוחיות צהובות. נכון להיום, השוטרים הם היחידים שיכולים לתת דוחות לרוכבי הקורקינטים והאופניים שאינם מצוידים בלוחית רישוי. הסיבה לכך היא שהחקיקה המאפשרת לפקחים העירוניים לרשום את הדוחות טרם הוסדרה.
התאריך המקורי שבו שוטרים יוכלו לתת דוחות לרוכבים העבריינים שאינם מצוידים בלוחית רישוי היה 1 באוגוסט, אבל לאחר דיון בוועדת הכלכלה נקבע תאריך חדש - 1 בספטמבר.
עד סוף יולי נרשמו אלף בעלי קורקינט ואופניים בעלי מנוע חשמלי לקבלת לוחית רישוי. המשמעות היא שבאוגוסט נרשמו כ-40 אלף בעלי כלים חשמליים, יותר מקצב הרישום הממוצע עד כה. גובה הקנס לרוכבים שייתפסו ללא לוחית רישוי מיום ראשון הקרוב יהיה 100 שקל. בספטמבר הבא (ספטמבר 2025) הקנס יעלה ל-500 שקל, ובספטמבר 2026 הקנס יהיה 750 שקל.