האמר חשמלי, BYD חדשות ולמבורגיני: הדגמים שבדרך לישראל
האמר חשמלי, BYD חדשות ולמבורגיני: הדגמים שבדרך לישראל
מנתוני משרד התחבורה לחודש ינואר עולה כי יבואני הרכב נערכים לייבוא מספר מרשים של דגמים חשמליים חדשים - ביניהם: סינית מפתיעה בייבוא מקביל, דגמי ה-SEAL של BYD וה-U PRO של NETA הסינית
יבואני הרכב נערכים לייבוא מספר מרשים של דגמים חשמליים חדשים - חלקם בייבוא עקיף, כך עולה מנתוני משרד התחבורה המסכמים את בקשות הייבוא של היבואנים השונים לקראת תום ינואר.
מהנתונים עולה גם כי יבואני הרכב החשמלי החלו כבר לקבל מכוניות חדשות ששוחררו ממכס אחרי ה-1 בינואר ולכן חל עליהן מס הקנייה של 2024 (בשיעור של 35%), במקום זה שהיה תקף ב-2023 (שעמד על 20%). כך לדוגמה, פריסבי (לשעבר קבוצת קרסו) רשמה מכוניות XPENG P7 במחיר 220 אלף שקל -בזמן שמחיר הרכב כיום הוא 200 אלף שקל. מה שעשוי להצביע על עליית מחירים קרובה, אלא אם היבואנית תחליט "להחזיק" את המחירים נמוכים גם ב-2024.
לצד המכוניות של XPENG, מופיעים ברישומים גם מספר דגמי SEAL של BYD שנרשמו בישראל לאחרונה. מחיריהם המוצהרים של הדגמים הללו מתחילים ב-229 אלף שקל לגרסת הבסיס לפי הצהרת היבואן, אך בפועל היבואנית תקבע את המחיר הסופי עם מועד השקת הדגם בחודש הבא. במקרה של ה-SEAL סביר להניח שמחירו הסופי של הדגם יושפע ממחיר טסלה 3 המתחרה הישירה. לפי פרסומים בארה"ב טסלה עשויה להוזיל מחיריהם של מספר דגמים בסמוך למועדי פרסום דו"חותיה, מה שכנראה ישפיע על מחירה הסופי של ה-SEAL. עם פרסום המחירים הסופיים של ה-SEAL וטסלה 3, אם זו תוזל, סביר להניח שמחירי ה-7P של אקספנג שמתחרה בהם דווקא יתייקרו.
באופן מעניין, רישומי הייבוא כוללים מספר נאה של האמר EV חשמליים, שלפי הרישומים הראשוניים כבר נרשמו בישראל מעל עשרה כאלה, כולם בייבוא אישי. ההאמר החשמלי אינו מיובא ארצה על ידי UMI נציגת GM בישראל. טווח המחירים המוצהר של ההאמרים החשמליים נע בין 643 אלף שקל ל-1.1 מיליון שקל, בהתאם לרמת הגימור. רכב חשמלי חדש נוסף שמופיע ברישומי הייבוא הוא U PRO - החשמלית של NETA הסינית. המחיר המוצהר הוא 160 אלף שקל אך מחיר זה אינו סופי.
עוד עולה מרישומי משרד התחבורה שכבר בשבועיים הראשונים של 2024 נרשמו בקשות לייבוא צמד מכוניות למבורגיני הוראקאן, במחירים מוצהרים של שני מיליון שקל ו-2.18 מיליון שקל. מכיוון שללמבורגיני אין נציגות רשמית בישראל מדובר בצמד מכוניות על שיגיעו ארצה בייבוא אישי.
בנוסף, רישומי הייבוא כוללים גם התייחסות מעניינת לחשמלית סינית שמכירותיה בישראל מדשדשות: ליפמוטור 3T וזו נרשמה בישראל לייבוא מקביל על ידי אוטומקס. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, יבואנית ליפמוטור הישירה מסרה אשתקד רק 459 יחידות של החשמלית הקטנה. בניגוד להצהרות משרד התחבורה לפיהן הייבוא המקביל מוזיל את מחירי הרכבים בייבוא הישיר - מחירה המוצהר של הליפמוטור הקטנה בייבוא המקביל זהה למחיר היבואן הישיר ועומד על 99 אלף שקל.