נחשף בכלכליסטהאוצר פרסם את המתווה החדש להצטיידות במכוניות - כולל חשמליות
נחשף בכלכליסט
האוצר פרסם את המתווה החדש להצטיידות במכוניות - כולל חשמליות
בין השאר נקבע כי תקופת האספקה של הרכבים למדינה תהיה למשך שנתיים בלבד, עם אפשרות הארכה לשלוש שנים; תקופת האחריות תהיה חמש שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה
החשב הכללי במשרד האוצר מפרסם היום את תוכנית ההצטיידות ברכבים ממשלתיים לשנים הקרובות. התוכנית, שעיקריה נחשפו ב"כלכליסט", כוללת לראשונה גם הצטיידות ברכב חשמלי מסוגים שונים. צי הרכב של מדינת ישראל מונה לפי משרד האוצר כ-15 אלף רכבים מסוגים שונים.
לפי הודעת משרד האוצר, כפי שנחשף ב"כלכליסט", בשלב הראשון של תוכנית ההצטיידות יועברו למשטרת ישראל 70 מכוניות חשמליות המיועדות לאספקה בשנה הבאה.
המכרז החדש יכלול זמני הצטיידות ואספקה קצרים יותר כדי לענות על שינויים טכנולוגיים מהירים בענף הרכב, ו"לפצות" על מצב בו דגמים חדשים ונקיים יותר מוצגים על ידי יבואני הרכב ומדינת ישראל נשארת עם הדגמים היותר מיושנים.
יש להדגיש כי עיקרי תוכנית ההצטיידות הם עתידיים, כלומר לא מדובר במכרז אשר מפורסם בימים אלה להחלפת צי הרכב של משרדי הממשלה, שירותי הכבאות, המשטרה ושב"ס. עם זאת, התוכנית מפרטת כיצד יבוצעו מכרזים מעתה והלאה.
כך, מעתה ייבחרו על ידי מדינת ישראל ספקים אשר ייכנסו למאגר מוגדר מראש. הרכבים שיסופקו למדינה על ידי אותם ספקים יהיו רכבי שטח, טנדרים, רכבים היברידיים או חשמליים, אופנועים וגם אופנועים חשמליים. תקופת האספקה של הרכבים למדינה תהיה למשך שנתיים בלבד, עם אפשרות הארכה לשלוש שנים (עד כה משך האספקה הגיע אפילו לחמש שנים).
המכרז הראשון אשר יפורסם עוד השנה צפוי לכלול שלושה סוגים של רכבים: סופר מיני, כביש-שטח ורכבי כביש-שטח גדולים, שמכל אחד מהם תרכוש המדינה כמה עשרות יחידות. עם זאת, הרכבים האמורים יהוו בסיס להצטיידות עתידית.
לפי התנאים הראשוניים שמפרסם משרד האוצר, רכבים חשמליים שיתמודדו במכרז יידרשו לעמוד בדרישות ספציפיות, למשל אחריות של חמש שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה החשמלית שאותה יוכל המזמין (כלומר המדינה) להאריך בשנה נוספת ו-50 אלף ק"מ נוספים.