סגור
עמדת טעינה רכב חשמלי רמת גן
עמדת טעינה לרכב חשמלי. בקרוב בנתב"ג? (צילום: תומר הדר)

פרסום ראשון
רשות שדות התעופה רוצה להתקין עמדות טעינה לרכב חשמלי בנתב"ג

הרשות פרסמה מסמכים שלפיהם נבחנת אפשרות לצאת למכרז להתקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בחניונים לטווח ארוך

רשות שדות התעופה נערכת להטמעה של מערך הטענה לכלי רכב חשמליים שיפעל מהחניונים לטווח ארוך בנתב"ג, כך עולה ממסמכים שהפיצה בקרב ספקיות הטעינה הישראליות. המסמכים שהפיצה רשות שדות התעופה הם למעשה מסמכי קול קורא, כלומר בדיקת היתכנות ליציאה למכרז שעשוי להיות אחד הגדולים בישראל להקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי.
על פי עיקרי התוכנית של רשות שדות התעופה, עמדות הטעינה יוקמו בחניוני הטווח הארוך בנתב"ג, אך דווקא ה"טווח הארוך" ידרוש פתרון ייעודי. כיום, כדי לטעון מכונית חשמלית בעמדת טעינה רגילה, כלומר לא טעינת DC מהירה, נדרשות בממוצע לכל היותר עשר שעות, אבל במקרה של רשות שדות התעופה, לפי המסמכים שהפיצה בקרב ספקיה, ממוצע החניה לרכב בחניונים לטווח ארוך נע בין ארבעה לחמישה ימים. כלומר, ייתכן מצב שבו הרכב יעמוד מספר ימים כשהוא מחובר לעמדת טעינה למרות שהסוללה שלו התמלאה.
מכיוון שכך, רשות שדות התעופה עשויה לבקש מהספקים מודל שיאפשר טעינה מנוהלת של רכבים על פני מספר ימים. כלומר מודל "חלוקת החשמל" לרכב כך שלא יבוצע ביום אחד. לפי רשות שדות התעופה, הזוכה במכרז יידרש לספק "פתרונות קיימים לניהול מערך עמדות הטעינה, הן מבחינת ניהול פיזי והן מבחינת תשלום בגין השימוש".
עם זאת, במקרה הסביר בו רשות שדות התעופה תצא למכרז ואחת מספקיות הטעינה הישראליות תזכה בו, עלויות הטעינה עשויות להיות יקרות מעלויות טעינה ביתית, שתאפשר לבעל הרכב להגיע לשדה עם סוללה מלאה למחצה ולהשאיר את הרכב מספר ימים בחניון.
כפי שפורסם ב"כלכליסט", בחודש שעבר החל גל עליות מחירים בקרב ספקיות הטעינה הגדולות שמורגש זה מספר שבועות ויורגש במהלך השבועות הקרובים לנוכח תעריפי עונת הקיץ. בהנחה שעמדות טעינה ציבוריות יוקמו בחניוני הטווח הארוך בנתב"ג, התעריפים בהן ייקבעו על ידי חברות הטעינה.