מהיר וחשמלי: פסטיבל מכוניות המירוץ של גודווד עבר לירוק
מהיר וחשמלי: פסטיבל מכוניות המירוץ של גודווד עבר לירוק
שורת מותגים כמו יונדאי, פורד, MG וקייטרהאם מככבים בפסטיבל המהירות הבריטי המיתולוגי, אבל הפעם עם דגמים חשמליים; למי יש מצב שמדמה העברת הילוכים? איך נראית גרסת המירוץ של פורד מוסטנג? ואיך הפציץ סטודיו העיצוב של פרארי? התשובות בפנים
מכוניות חשמליות אינן מעניינות? ספרו את זה ליצרני הרכב שמציגים את הדגמים החדשים שלהם באחוזת גודווד בסאסקס, בריטניה. פסטיבל המהירות של גודווד אשר מתקיים השבוע נחשב במשך שנים למקום בו ניתן להגיע הכי קרוב למכוניות מירוץ, לנשום אדים של דלק, לעמוד ליד המסלול ולשמוע את האגזוזים.
אבל השנה האירוע השתנה: יצרני הרכב מביאים שקט. במקום בנזין, המכוניות חורכות את המסלול באמצעות חשמל. וכן, בפסטיבל המהירות של גודווד הוצגו גם מכוניות בעלות מנועי בנזין, אבל השנה הבמה שייכת לדור חדש של חשמליות ספורטיביות. אלה הבולטות שבהן:
יונדאי איוניק 5 N
לשכנים יש יונדאי איוניק 5? הגיע הזמן להפחיד אותם עם יונדאי איוניק 5 N, גרסה ספורטיבית מטורללת של המכונית שהכי לא הגיוני שתעלה על מסלול. היא משגרת 650 כוחות סוס לכביש, או יותר נכון למסלול. יש לה מצב החלקה מיוחד, שמדמה העברות הילוכים, וכן מצב שביונדאי מכנים GRIN BOOST, שזה בתרגום חופשי "תגבור לחיוכים". אפשר להבין מדוע.
פורד מוסטאנג מאך E ראלי
זהו רכב הכביש שטח שבפורד המציאו כדי להרוויח מהשם מוסטאנג אבל לא להעליב את מי שבאמת נוהגים בפורד מוסטאנג. מוסטאנג מאך E ראלי נבנתה להעליב, בעיקר מכוניות ראלי. למרבה הצער, החברה אינה חושפת איזו מערכת הנעה יש בה, אבל כנראה שמדובר במערכת שאינה מיועדת לקחת מקומות אחרונים במירוץ.
MG 4 X POWER
מספר מצומצם של יצרני רכב מסוגלים לייצר לחלוחית בעיני בריטים. MG היא כנראה הראשית שבהם. אבל MG הבריטית של פעם, של מכוניות הספורט הפתוחות, אינה החברה הסינית של היום. ב-MG מבינים שהגיע הזמן לייצר לחלוחית חדשה והיא הציגה בגודווד את ה-MG 4 X POWER, מכונית שמשכיחה את הגרסאות ה"אזרחיות" של MG 4 באמצעות 435 כוחות סוס, הנעה כפולה ויכולת לזנק ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות. ולטובת מי שמתגעגע למכוניות ספורט אדומות ופתוחות של המותג, הסייברסטר היא הפתרון, רק שבמקום מנועי ה B הישנים שנטו לייצר מעט כוח והרבה עשן, סייברסטר היא חשמלית.
קייטרהאם פרויקט V
קייטרהאם היא יצרנית קטנה של מכוניות, אבל היא אגדית: היא החלה את דרכה לאחר שרכשה מחברת לוטוס את הזכויות לייצר את ה-7 הזעירה לפני עשרות שנים ולמען האמת לא שינתה הרבה. אך כעת קייטרהאם ממוקדת חשמל ומציגה את פרויקט V, מכונית ספורט חשמלית בעלת מנוע מרכזי המפיק 272 כוחות סוס. המנוע הוא מרכזי, כלומר ממוקם מאחורי הנהג לחלוקת משקל מושלמת. הטווח: 400 קילומטר. המראה: מרשים.
פינינארינה בטיסטה אדיציונה
חלק ניכר ממכוניות פרארי שבאו לעולם עוצבו בידי פינינפארינה האיטלקית, סטודיו עיצוב ששמו לא מופיע רק על הפרארים. אבל לעתים פינינפארינה מייצרת מכוניות עצמאיות והבטיסטה אדיציונה נינו פארינה (שם ארוך למדי) אשר הוצגה בפסטיבל גודווד מיועדת לייצג את יכולות היצרנית במעבר לרכב חשמלי. מתחת למרכב האדום שוכנים ארבעה (כן, ארבעה) מנועים חשמליים המפיקים 1,900 כוחות סוס. מהירות מרבית? 350 קמ"ש. זינוק ל-100 קמ"ש בכוח חשמל? "רק" 1.8 שניות. הטווח הרשמי מיועד לענות גם על צרכיהם של מי שנוסעים לכבישים הנידחים ביותר: 476 קילומטר בין טעינות.