מחיר של מכונית קטנה: כמה עולים מדי שנה הצמיגים של רכבי השטח בשיירת ראש הממשלה
מחיר של מכונית קטנה: כמה עולים מדי שנה הצמיגים של רכבי השטח בשיירת ראש הממשלה
לפי מסמכי החשב הכללי, המדינה תשלם מדי שנה 125 אלף שקל (לא כולל מע"מ) עבור הצמיגים וכיווני הפרונט של קומץ רכבים משיירת האבטחה של רה"מ והנשיא. מדובר ברכבים מדגם טויוטה לנד קרוזר 300 L - המועדף על שגרירויות בשל היותו חסין ירי
מדינת ישראל תשלם מדי שנה 125 אלף שקל (לא כולל מע"מ) עבור הצמיגים וכיווני הפרונט (כיוון הגלגלים הקדמיים) של קומץ רכבים משיירת האבטחה של ראש הממשלה ונשיא המדינה, כך עולה מתוכן מסמכים של החשכ"ל אשר עוסקים בהתקשרויות בפטור מול ספקים של מדינת ישראל. בדומה לרכבים המשמשים את ראש הממשלה ונשיא המדינה, חשיפת פרטים כלשהם אודות שיירת האבטחה הממלכתית, תמהיל הרכבים בה והעלויות לרוב אינם נחשפים מטעמי ביטחון, אך במקרה האמור מדובר במסמכים פומביים.
בכלכליסט נחשפה השנה עלות הצמיגים של מכוניות האאודי המשוריינות של ראש הממשלה ונשיא המדינה, לפיהם מחירו של צמיג אחד למכוניות האאודי המשוריינות הוא כ-18 אלף שקל.
כיום שיירת ראש הממשלה ושיירת נשיא המדינה נדרשות לעתים לנסוע בכבישי ישראל. מלבד רכבי השרד המשוריינים של אאודי, השיירה מלווה בדרך כלל על ידי מספר רכבים, החל בניידות של משטרת התנועה הארצית הנוסעות לפני השיירה וכלה במספר נוסף של רכבים, חלקם ברישוי אזרחי וחלקם נושאי לוחיות רישוי של המשטרה ושל מדינת ישראל, אשר נעים בתוך השיירה ומסביב לה. במסגרת זו, מדינת ישראל הצטיידה ברכב שטח של טויוטה מדגם משאינו משווק בישראל באופן סדיר על ידי יבואנית טויוטה: הלנד קרוזר 300 L. מדובר ב"אח גדול" ללנד קרוזר פראדו (או לנד קרוזר 250 בשווקים מסוימים) המשווק בישראל, אשר מחליף בפועל את רכבי הטויוטה לנד קרוזר 8 V ששירתו את מדינת ישראל. הלנד קרוזר 300 L נחשב כיום לרכב מועדף על ידי שגרירויות וגופים בטחוניים, בין היתר מכיוון שבדומה לקודמו, הלנד קרוזר 8 V, ביכולתו לשאת שיריון חסין ירי. הרכבים האמורים נרכשו על ידי מדינת ישראל באופן ישיר מספקים בחו"ל מכיוון שאינם משווקים בישראל - וחלק קטן מהם הועבר לשימוש מינהל הרכב הממשלתי לצורך אבטחת ראש הממשלה ונשיא המדינה.
לפי מסמכי מדינת ישראל, במקרה של הרכבים שהועמדו לטובת משימות הליווי של ראש הממשלה ונשיא המדינה, הרכבים זקוקים לצמיגי "ראן פלאט". צמיגי ראן פלאט הם צמיגים שהופיעו לראשונה בשנות ה-70 כגימיק של יצרני הרכב (מיני היתה יצרנית הרכב הראשונה) וייחודם הוא בעובדה שבתוך הצמיג קיים התקן קשיח המאפשר לצמיג להמשיך לנסוע כשהוא ריק מאוויר. מכיוון שצמיגי "ראן פלאט" הם צמיגים יקרים, יצרני הרכב הפסיקו במהרה להציע אותם במכוניות חדשות, אבל דווקא תעשיות הרכב הבטחוניות אימצו את הצמיגים הללו כמענה ללקוחות שישמחו לשלם יותר כסף עבור צמיג שיאפשר לרכב להמשיך לנסוע גם אחרי שצמיגיו נוקבו על ידי קליעים או דוקרנים. צמיגי "ראן פלאט" אינם רק יותר יקרים. מדובר בצמיגים שקשים יותר לאיזון, כלומר אם לא יותקנו בצורה מקצועית, הרכב ירעד בנסיעה.
לפי מסמכי מדינת ישראל, ספק הצמיגים הנבחר הוא גם הספק לרכבי ראש הממשלה: צמיגי דודי נאסה. והיקף ההתקשרות כאמור הוא 125 אלף שקל בשנה, לא כולל מע"מ. לפי חוות הדעת של ועדת הפטור של משרד הביטחון, נבחרו שני ספקים שאחד מהם ממוקם בתל אביב - אך הספק "דודי נאסה" בירושלים הוא הספק היחיד המסוגל להעניק למינהל הרכב היחודי שירותים שהספק התל אביבי אינו מסוגל להעניק.