רשות המיסים: תוארך הטבת מס הקניה על רכבים תחרותיים
רשות המיסים: תוארך הטבת מס הקניה על רכבים תחרותיים
ההטבה תוארך עד סוף השנה, כך עולה ממסמכים שפרסמה הרשות. הסיבה: "בחינה של ניצול ההטבה ומנגנון יישומה". לדברי שר האוצר ליברמן החתום על ההטבה, ספורט מוטורי הוא ענף חדש יחסית במדינה ויש לעודדו
רשות המיסים תאריך את הטבות מסי הקניה על הכלים התחרותיים עד לסוף השנה הנוכחית כדי "לבחון את ניצול ההטבה"- כך עולה ממסמכים שפרסמה היום (א') הרשות.
מדינת ישראל אינה נחשבת לגן עדן של ספורט מוטורי, אולם כן ניתן לייבא כיום כלים תחרותיים - מכוניות מרוץ ואפילו משאיות מרוץ.
על מכונית מרוץ מוטל מס קניה נמוך של 12%
לפי לשון החוק הישראלי הקיים, בעוד שעל מכונית רגילה מוטל מס קניה בגובה 83% (שממנו מנוכים סכומים בהתאם לפליטת המזהמים), על מכונית מרוץ מוטל מס קניה נמוך משמעותית של 12%.
מכונית מרוץ יכולה להיות מכונית כביש שעברה בחו"ל הסבה למרוצים, מכונית ראלי או אפילו מכונית מסלול "טהורה"- ובלבד שבעליה יוודא שזו משמשת לצורך מרוצים בלבד ולא עולה על כביש ציבורי.
לפי רשות המיסים, הסיבה העיקרית להארכת תוקף הטבת המס עד סוף השנה הנוכחית היא "בחינה של ניצול ההטבה ושל אופן יישום המנגנון שנקבע למתן ההטבה". בדברי ההסבר עליהם חתום שר האוצר אביגדור ליברמן מצוין כי ספורט מוטורי הוא ענף ספורט חדש יחסית במדינה ושיעורי מס הקניה המופחתים מיועדים לעידוד של הענף.
הבעיה העיקרית היא שאין כיום באמת כלים אשר מאפשרים מדידה אפקטיבית של הענף, מכיוון שכיום לא ממש מתקיימים במדינת ישראל מרוצי מכוניות, פרט לאירועים נקודתיים שבהם התקיימו אליפויות קאפ (כלומר אליפות מכוניות מסלול בה מתחרות מכוניות זהות).
בעבר נאלצה רשות המיסים לבצע בחינה של נושא יבוא הכלים הספורטיביים דווקא מסיבות אחרות: עם אישורי מתווה המס על הכלים הספורטיביים יובאו ארצה אופנועי מרוץ אשר זכו להטבות המס, אבל האופנועים לא התחרו במרוצים, אלא שימשו את בעליהם ככלי תחבורה יום יומיים לכל דבר.