חדש בישראל: חשמלית סינית של רנו וקאדילק שעוברת את ה-300 קמ"ש
חדש בישראל: חשמלית סינית של רנו וקאדילק שעוברת את ה-300 קמ"ש
לפי רישומי משרד התחבורה, לארץ מגיעות החודש EVEASY, החשמלית הסינית של קבוצת רנו, וכן קאדילק CT5V בלאקווינג' שמתהדרת ב-668 כוחות סוס ומזנקת ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות
מכונית ראשונה של EVEASY, מותג הרכב הסיני של קבוצת רנו, תנחת החודש בישראל, כך עולה מנתוני משרד התחבורה המפרטים את דגמי המכוניות החדשים שמגיעים ארצה החודש. הרשימה מתייחסת לדגמי מכוניות שהגיעו לישראל בימים האחרונים או שצפויים להגיע במהלך השבועות הקרובים.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", קבוצת קרסו קיבלה את זיכיון היבוא של מכוניות EVEASY הסינית, שמיוצרות במשותף על ידי ג'יאנגלינג הסינית וקבוצת רנו. לפי רישומי משרד התחבורה, המחיר שעליו הצהירה קבוצת קרסו לחשמלית של EVEASY הוא 180 אלף שקל - גבוה מרמות המחיר של ג'ילי, SERES ודומותיהן, שעולות פחות מ-150 אלף שקל. עם זאת, המחיר שהוצהר בפני משרד התחבורה אינו סופי, ועשוי להיות רק מחיר מוצהר לרכב שהגיע ארצה לצורך בדיקות.
לצד המכונית החשמלית של קבוצת קרסו, מופיע ברישומי משרד התחבורה דגם נוסף שמייצג את הצד השני של קשת דגמי המכוניות המשווקות בישראל: קאדילק CT5V בלאקווינג. הבלאקווינג ("כנף שחורה") נחשב לשירת הברבור של קאדילק לפני שתעבור לייצור של דגמים חשמליים בלבד.
בלאקווינג מצוידת במנוע בנזין בעל שמונה בוכנות בנפח 6.2 ליטרים שמפיק 668 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת עשר מהירויות (קיימת גם אפשרות בארצות הברית לתיבת הילוכים ידנית) שמזניקה אותה ל-100 קמ"ש בתוך 3.6 שניות. המהירות המרבית היא מעל 300 קמ"ש. לפי רישומי משרד התחבורה, המחיר שעליו הצהירה היבואנית UMI ל-CT5V בלאקווינג הוא 830 אלף שקל.