סגור

הרכב האסייתי ניצח: פורד החליטה לסגור את פעילות הייצור בהודו

יצרנית הרכב הודיעה כי סגירת שני המפעלים הגדולים בהודו נובעת מהפסד תפעולי של יותר מ-2 מיליארד דולר בעשור האחרון, וכחלק מתוכנית הבראה כוללת. פורד תסיים את פעילות ייצור הרכב בתת-היבשת ארבע שנים לאחר שיריבתה ג'נרל מוטורס יצאה מהשוק שבו שולטות כיום יצרניות רכב אסייתיות

חברת פורד מסיימת את פעילות ייצור הרכבים שלה בהודו. היא סוגרת את שני המפעלים הגדולים בבעלותה ומפטרת אלפי עובדים, לאחר הפסד תפעולי של יותר מ-2 מיליארד דולר בהודו בעשור האחרון. במקביל מנכ"ל החברה ג'ים פארלי בונה מחדש את פעילות יצרנית הרכבים כחלק מתוכנית הבראה.


החברה מסרה אתמול (ה') כי עלות תוכנית ההבראה נאמדת ב-2 מיליארד דולר, כולל חיובים מיוחדים של כ-600 מיליון דולר בשנת 2021 ו-1.2 מיליארד דולר בשנת 2022. על פי החברה, כ-300 מיליון דולר מתוך הסכום הכולל יהיו חיובים שאינם במזומן, כולל ירידת ערך מזורזת.

1 צפייה בגלריה
מפעל פורד
מפעל פורד
מפעל של פורד. תופסק הרכבת הרכבים בהודו
(AP)

פורד מחזיקה בשני מפעלי רכב ומנועים בתת-היבשת, צ'נאי וסאננד, המעסיקים אלפי אנשים. הרכבת הרכבים במפעל בסאננד תסתיים עד סוף השנה, ובמהלך הרבעון השני של 2022 ייסגר גם המפעל בצ'נאי. מוקדם יותר השנה נטשה פורד מיזם משותף עם Mahindra % Mahindra, יצרנית רכב מקומית.
על פי החברה, כ-4,000 איש יאבדו את מקום עבודתם בעקבות תוכניות הייעול. פורד מסרה כי היא תשמור על חלק מפעילויותיה בהודו, עם תוכניות להרחיב את בסיס העובדים השכירים שלה, המונה יותר מ-11 אלף איש במדינה. הודו תישאר שוק העבודה השני בגודלו של פורד בעולם. החברה הודיעה כי היא מתכוונת להרחיב את צוות "פתרונות עסקיים" עבור עובדיה בהודו, המתמקד בהנדסה, טכנולוגיה ופעילות עסקית.
בעקבות הארגון מחדש של הפעילות פורד תמשיך למכור רכבים מיובאים בהודו ולתחזק פעולות אחרות. ייצור המנועים ליצוא של טנדר הריינג'ר הבינוני יימשך בסאננד, וישמור על כ-500 משרות ייצור. בנוסף עוד 100 עובדים התומכים בהפצת חלקים ושירות לקוחות ישמרו על עבודתם.
יצרנית הרכב אמרה כי ההחלטה לסגור את המפעלים התקבלה לאחר הפסד תפעולי של יותר מ-2 מיליארד דולר בהודו בעשור האחרון. כל זאת בזמן שפארלי, שהפך למנכ"ל ב-1 באוקטובר, מבצע את תוכנית ההבראה שלו על מנת להביא את החברה לרווחיות ולמצב אותה במקום טוב יותר בשוק כלי הרכב החשמליים והאוטונומיים היוקרתיים.
"כחלק מתוכנית 'פורד פלוס' שלנו, אנו נוקטים פעולות קשות אך הכרחיות על מנת להביא עסק רווחי ובר קיימא, ולהקצות את ההון שלנו לצמיחה וליצירת ערך באזורים הנכונים", אמר פארלי בהצהרה. על פי תוכנית ההבראה של פארלי, החברה שואפת להשיג שולי רווח מותאמים של 8% לפני ריבית ומסים בשנת 2023. בנוסף מתוכננת בה הגדלה משמעותית של הוצאות החברה על רכב חשמלי ואוטונומי.
החלטתה של פורד לסיים את ייצור הרכב בהודו מגיעה ארבע שנים לאחר שיריבתה ג'נרל מוטורס יצאה מהשוק, שבו שולטות כיום יצרניות רכב אסייתיות.