מבחן שיווקי לדלק מוטורס: פורד ברונקו החדש מגיע לישראל
מבחן שיווקי לדלק מוטורס: פורד ברונקו החדש מגיע לישראל
הברונקו יוצג בישראל בשלוש גרסאות, שיצוידו כולן במנוע בנזין בעל 330 כוחות סוס ותיבה אוטומטית בעלת עשר מהירויות. המחירים נעים בין 385 אלף שקל ל-450 אלף שקל
דלק מוטורס, יבואנית פורד, משיקה בישראל את הברונקו החדש. הברונקו החדש נחשב ל"רכב רנסאנס" עבור פורד העולמית, שבדומה למוסטאנג הספורטיבית פשוט "החייתה" את שמו של דגם מיתולוגי של היצרנית, בהתבסס על מכלולים מודרניים לחלוטין (של טנדר של פורד במקרה זה). הברונקו החדש ערער בארה"ב את שליטתה נטולת המתחרים של ג'יפ. לפי דיווחי פורד, היא מחזיקה במאגר הזמנות לשנתיים הקרובות לפחות, כאשר הדרישה לרכבי שטח רק התעצמה במהלך הקורונה.
הברונקו בגרסאותיו האמריקאיות משווק בכמה עשרות גרסאות, מה שמתאפשר הודות לאינספור שילובים של אבזור, מנועים, חבילות שטח ותיבות הילוכים. עם זאת, בישראל ההיצע יהיה צנוע יותר ולא יכלול את המנוע הבסיסי, את התיבות הידניות וגם כמה מחבילות השטח. כך לדוגמה, פורד העולמית שכיוונה את הברונקו ישירות לג'יפ רנגלר, החליטה לאפשר ללקוחותיה לרכוש את חבילות השטח הקיצוניות ביותר גם בדגמי הבסיס, כך שלקוח של פורד יכול למשל לרכוש בזול את הברונקו הבסיסי והידני ולאבזר אותו בחבילות השטח של פורד כדוגמת חבילת ה"ססקוואץ'" ולקבל רכב שטח בעל יכולת מרשימה במחיר יחסית זול.
במקרה של ההיצע לשוק הישראלי – הברונקו יוצג בשלוש גרסאות: BADLANDS, WILDTRAK ו- OUTER BANKS, שיצוידו כולן במנוע בנזין בעל שש בוכנות (330 כוחות סוס) ותיבה אוטומטית בעלת עשר מהירויות. כאמור, ההיצע ללקוחות בישראל מוגבל ביחס ללקוחות אמריקאים, בעיקר בהיעדר הגישה לשלל חבילות האבזור, אבל בגרסת השטח הבכירה - ה-WILDTRAK - הברונקו מגיע עם צמיגי שטח בקוטר 35 אינץ' ואביזרי שטח נוספים. מחיריהן של גרסאות הברונקו השונות מתחילים ב-385 אלף שקל לגרסה הבסיסית בעלת שתי דלתות ומגיעים עד 450 אלף שקל לגרסה הבכירה.
הברונקו עצמו מעמיד בפני דלק מוטורס אתגר שיווקי לא פשוט: מחד, מדובר ברכב שאמור על הנייר להיחטף מן הסוכנויות לאור הפופולריות הגבוהה שלו בארה"ב והדרישה הערה במיוחד לרכבי שטח בישראל. אך עם זאת, דלק מוטורס נמנעה עד כה מלייבא ארצה את דגמי פורד שאינם נחשבים לדגמי "מיינסטרים".
כך, פורד מוסטאנג מאך E משווקת בישראל רק ביבוא מקביל ויבוא אישי. פורד מוסטאנג הרגילה גם מיובאת ארצה רק בערוצים החלופיים, כמו גם גרסאותיהן הספורטיביות השונות של מכוניות פורד. שיווקו של רכב שטח חדש נחשב אתגר קשה לא מבחינת פתיחת ההזמנה, אלא מבחינת מערך התמיכה הטכני והתדמיתי אשר מתלווה לתהליך. רכבי שטח, במיוחד מן הדגמים הקשוחים, נחשבים ל"דוחפי תדמית" משמעותיים ודורשים השקעה משמעותית במישור התדמיתי, השקעה שאם לא תתוחזק כל הזמן תיעלם בלי שתתרום דבר לנחשקות של דגמי המותג האחרים.
מעבר לכך, שוק רכבי השטח הוא הצומח ביותר כיום בישראל - אך לא בקרב יבואני הרכב הוותיקים אלא בקרב היבואנים המקבילים. קהילת הרוכשים של רכבי השטח ה"כבדים" נחשבים בררנים מאוד במפרטים וברמות האבזור והגימור של הרכבים שהם קונים – ובל נשכח כי מדובר בלקוחות בעלי אמצעים. לדוגמה, לפי הערכות בענף הרכב, במהלך שנת 2021 הגיעו ארצה ביבוא אישי ויבוא מקביל יותר רכבי ג'יפ רנגלר מאשר הגיעו ארצה בידי היבואנית הוותיקה סמלת, זאת לאור העובדה שמפרט הרנגלר ה"ישראלי" המיובא על ידי היבואן הוותיק כולל למשל מנוע בנפח קטן ביחס לדגמים אשר מגיעים ביבוא מקביל. בפועל, לקוחות פורד יוכלו לרכוש ברונקו חדשים החל בשבוע הבא באתר החברה.