סגור
טסלה 3
טסלה 3. התייקרות ממוצעת גבוהה של כ-5,000-6,000 שקל (צילום: Tesla)

פרסום קבוצות המחיר לשנת 2025 מוכיח: מחירי הרכב בישראל ממשיכים לטפס

מכוניות חדשות שמשווקות בישראל מחולקות ע"י משרד התחבורה ל-7 קבוצות מחיר, שבכל שנה הגבול העליון והתחתון בכל קבוצה מתעדכן. לקראת 2025 ניתן לראות התייקרות כוללת - אצל הרוב זו עומדת בממוצע על כ-3,000 שקל לרכב. בקבוצה היקרה הפער מגיע גם ל-6,000 שקל

אם הינו זקוקים להוכחה רשמית של מדינת ישראל לכך שהמכוניות החדשות התייקרו, היא נמצאת בפרסומי משרד התחבורה. כך, השבוע פורסמה רשימת קבוצות המחיר החדשות למכוניות פרטיות שיכנסו לתוקף בתחילת 2025.
כיום כל המכוניות החדשות שמשווקות בישראל מחולקות על ידי משרד התחבורה ל-7 קבוצות מחיר. החלוקה היא הליך שמאפשר למשרד התחבורה לסווג את הרכבים לקבוצות כדי לקבוע למשל את עלות אגרת הרישוי של הרכב. במקרה של קבוצות הרישוי, לכל קבוצה יש תקרה עליונה ורצפה תחתונה - כלומר, סכום מרבי וסכום מינימלי. גבולות הקבוצה נקבעים בהתאם למדד מחירי הרכב החדש שמתפרסם על ידי הלמ"ס.
גבולות הקבוצות החדשים מצביעים על מגמה מובהקת של התייקרות מחירי הרכב החדש, בקבוצות מסוימות באופן יותר משמעותי.
הקבוצה הראשונה, קבוצת הרכבים העממיים, היא אחת החשובות ביותר. הסיבה היא שזו כוללת דגמים עממיים כמו קיה פיקנטו- ויונדאי i10 שכבר אינה מיובאת לישראל. תקרת הקבוצה כיום עומדת על 111 אלף שקל - אבל מינואר הקרוב גובהה יהיה 114 אלף שקל, נתון שמצביע על התייקרות ממוצעת של כ-3,000 שקל לרכב בקטגוריה זו במהלך 2024. גבולות הקטגוריה השנייה, של רכבי הכביש שטח העממיים ומכוניות הסופר מיני, למשל 3 MG עומדים כיום על 111-135 אלף שקל - אבל בעוד שבועיים הגבולות יהיו 114-138 אלף שקל.
תזוזות דומות (כ 3,000 שקל) בתחתית ובתקרת הקבוצה נרשמו גם בקבוצה ה-3, אבל בקבוצות היותר גבוהות, של רכבי כביש שטח חשמליים, משפחתיות כדוגמת יונדאי אלנטרה ורכבי כביש שטח עממיים - נרשמו תזוזות יותר משמעותיות. כך לדוגמה, קבוצת מחיר 4 עמדה עד כה על 159-179 אלף שקל, וכעת תחתית הקבוצה זזה ב 3,000 שקל- אך תקרתה עלתה ל-183 אלף שקל, מה שמצביע על התייקרות משמעותית של רכבים בקטגוריה.
ההתייקרות המשמעותית ביותר מתרחשת בקבוצה 5- של רכבים שמחירם מתחיל באזור ה-180 אלף שקל ומגיע עד כ-232 אלף שקל. כלומר, טסלה 3, יונדאי טוסון ורכבים עממיים נוספים. כיום גבולות הקבוצה הזאת הם 179-232 אלף שקל, וכעת יעלו ל-183-238 אלף שקל -התייקרות ממוצעת גבוהה של כ-5,000-6,000 שקל לרכב בקטגוריה זו.