חלש מהתחזיות: פחות מ-30 אלף מסירות של מכוניות חדשות בינואר
חלש מהתחזיות: פחות מ-30 אלף מסירות של מכוניות חדשות בינואר
לפי הערכות ראשונות בענף הרכב, מספר המסירות בחודש הנוכחי צפוי לנוע בין 25 ל-28 אלף מכוניות חדשות בלבד. הסיבות: קורונה, מחסור במשאיות לשינוע רכב ובשבבים. זאת, לעומת ינואר 2021, שהיה אחד החודשים הטובים אי פעם בענף, עם לא פחות מ-48,242 מסירות של מכוניות חדשות
הקורונה, המחסור במוביליות (כלומר משאיות לשינוע רכב) ומחסור השבבים עשו את שלהם – וינואר 2022 יהיה ככל הנראה חלש מהתחזיות המקוריות שנשמעו בענף הרכב, כך עולה מנתונים אשר הגיעו לידי "כלכליסט", לפיהם מספר המסירות בחודש הנוכחי צפוי לנוע בין 25 ל-28 אלף מכוניות חדשות.
בדרך כלל ינואר נחשב לחודש מסירות מצוין בענף הרכב בגלל לקוחות אשר רוצים מכונית שתירשם ברישיון "משנת מודל חדשה", אבל הפעם כאמור המסירות אינן צפויות לעבור את הרף העליון של 30 אלף יחידות.
לשם השוואה, ינואר 2021 היה אחד החודשים הטובים אי פעם בענף הרכב הישראלי, עם לא פחות מ-48,242 מסירות של מכוניות חדשות.
בפועל הסיבה לשיא המסירות בינואר 2021 היתה העובדה שרשות המסים העלתה את מס הקניה על המכוניות ההיברידיות, מה שגרם ליבואני הרכב למהר לשחרר מכוניות בדצמבר ממכס - ואז למסור אותן בינואר.
גם בשנה שעברה עלה מס הקניה על המכוניות ההיברידיות אבל הפעם מדובר במצב בו האספקה מוגבלת וגם יכולת המסירה והשינוע מוגבלת.
מטבע הדברים, המסירות בינואר מבוססות על דגמים היברידיים בעיקר, כאשר בחלק מן המקרים מדובר על "שירת הברבור" של הדגם. לדוגמה, בחודש הנוכחי עדיין נמסרות בישראל מכוניות יונדאי איוניק – המכונית שתפסה את כתר המכירות בישראל אך האיוניק בקרוב לא תגיע עוד ארצה.