מורידים את הוו: משרד התחבורה נערך להקלות בייבוא טרקטורונים
מורידים את הוו: משרד התחבורה נערך להקלות בייבוא טרקטורונים
משרד התחבורה מתכוון לבטל את האבחנה המלאכותית בין "טרקטורון עבודה" ו"כלי ספורטיבי"; עד כה הותקנה ברכבים אלו וו גרירה רק כדי שניתן יהיה לייבא אותם, אך עתה דרישה זו תבוטל
משרד התחבורה נערך להקלות בייבוא של טרקטורונים בעוד מספר שבועות. בין היתר נערכים שם לביטול של ההבדלה בין טרקטורונים שמיועדים למטרות עבודה ובין טרקטורונים שמיועדים למטרות ספורט ופנאי, ולשם כך לבטל את הדרישה להתקין וו גרירה כדי להקל על יבוא הרכב.
מבחינה חוקית, בתקנות התעבורה בשנת 2014 נקבעו הגדרות למהו "טרקטורון": מדובר ברכב שמיועד לשימוש בדרך שאינה סלולה, שמיועד להסעה של שני נוסעים כולל נהג, שמהירותו המרבית מוגדרת ל-50 קמ"ש והוא מיועד "לביצוע עבודות או שירות" כלומר אינו מיועד למטרות ספורט - ושמותקן בו וו הגרירה. בלעדי וו הגרירה לא היה ניתן לבצע את הייבוא. בטרקטורונים אלה מותקנת לוחית רישוי בצבע ירוק ונסיעתם בכביש אסורה, אלא אם הם חוצים כביש סלול בדרכם בין שבילים.
אלא שמאז 2014 יובאו לישראל כלים רבים שכלל לא יועדו לשימושם של חקלאים ופועלים אלא למטרות ספורט. בכלים הללו הותקנו ווי הגרירה למרות שמדובר בכלים שמיועדים לספורט מוטורי, כדי שאלה יוכלו להיות מיובאים לישראל ולהיחשב כטרקטורונים. זאת למרות שיצרניהם מעולם לא תכננו אותם להתקנת הוו, שמבוצעת רק כדי שיוכלו לעמוד, לפחות למראית עין, בתקנות הישראליות.
לפי משרד התחבורה, האבחנה המלאכותית בין "טרקטורון עבודה" ו"כלי ספורטיבי" (טכנית, מה שמיועד לספורט אינו מוגדר כלל כטרקטורון לפי החוק בישראל) והדרישות הישראליות כגון התקנת הוו יבוטלו.