סגור
טסלה עמדת טעינה חשמלית
עמדת טעינה של טסלה (צילום: Taehoon Kim/Bloomberg)

הבית הלבן: טסלה תוכל לקבל סבסוד להקמת עמדות הטענה - אם הן יכללו גם חיבור סטנדרטי

הממשל האמריקאי מתכוון להשקיע עד 7.5 מיליארד דולר בהקמת עמדות הטענה מהירה לאורך 12 אלף ק"מ של כבישים; זאת הפעם הראשונה שהוא כולל את טסלה בתוכניות אלה

נקודות הטענה לכלי רכב חשמליים בארה"ב המצוידות במתאם של טסלה (NACS) יהיו זכאיות לסובסידיות פדרליות במיליארדי דולרים כל עוד הן יכללו גם חיבור הטענה סטנדרטי (CCS) - כך הודיע אתמול הבית הלבן. המהלך צפוי להשפיע על תעשיית המטענים, שנראה היה עד כה שנוטה לכיוון חיבור ה-CCS בזכות הסובסידיות הפדרליות.
זו הפעם הראשונה שממשל ביידן כולל את טסלה ישירות בתוכניותיו להשקיע עד 7.5 מיליארד דולר בעמדות הטענה מהירות חדשות לאורך כ-12 אלף ק"מ של כבישים מהירים מהיותר עמוסים במדינה.
אתמול הודיעה ג'נרל מוטורס (GM) כי מכוניות חשמליות מתוצרתה יוכלו להשתמש בעתיד ברשת המטענים של טסלה, וגם פורד נקטה צעד דומה לפני כמה שבועות.
"מוקדם יותר השנה פיתחנו סטנדרטים מינימליים כדי להבטיח שעמדות הטענה ציבוריות הן נגישות, אמינות ובנות השגה עבור כל הנהגים, ודרשנו טכנולוגיות חופפות כדי לקדם את התחרות", אמרה דוברת הבית הלבן רובין פטרסון. "הסטנדרטים האלה נותנים אפשרות להכללת חיבורי CCS ו-NACS כל עוד הנהגים יוכלו לסמוך על כך שיש מינימום של נקודות CCS".
פטרסון ציינה כי היעד הוא שכל מכונית תוכל להשתמש בכל מטען ציבורי: "ליותר נהגים תהיה גישה לטעינה יותר איכותית, כולל מטעני-העל של טסלה. זהו צעד קדימה". בהצהרה לא צוין אם טסלה תספק חיבורי CCS לרכביה עבור מטענים שאינם שלה.