סגור
מכוניות ב נמל חיפה
מכוניות בנמל חיפה (צילום: דוברות נמל חיפה)

פרסום ראשון
משרד הביטחון יוצא במכרזי הצטיידות לרכבים: ירכוש גם מכוניות "יד ראשונה אפס קילומטר"

בין היתר מדובר בהחייאה של מכרז רבי הסרנים בהיקף של מעל מיליארד שקל שנדחה בעקבות המלחמה. המכרז יכלול גם אפשרות המרה לרכב חשמלי ל-20% מהרכבים. כמו כן, לראשונה המכרז כולל התייחסות לרכישת מכוניות שיבואני הרכב לא הצליחו למכור

משרד הביטחון צפוי לצאת במכרזי הצטיידות חדשים לרכבים, אשר יכללו בין היתר גם "החייאה" של מכרז רבי הסרנים שנדחה בעקבות המלחמה, כך נודע ל"כלכליסט.
מדובר במכרז בהיקף של מעל מיליארד שקל להצטיידות של כעשרת אלפים רכבי ליסינג עבור חיילים בדרגת רבי סרנים ורבי נגדים. מפרטים ראשונים שהופצו בנושא עולה כי המכרז החדש יכלול "אפשרות המרה לרכב חשמלי" ל-20% מהרכבים, זאת בהתאם לתנאי המכרז והחלטות שיתקבלו במשרד הביטחון. אספקת הרכבים תבוצע בשני "סלים": הראשון לרכבי סופר מיני ומשפחתיות קומפקטיות בעלות חמישה מושבים והשני לרכבים גדולים יותר בעלי 7 מושבים. בקטגוריית רכבי הסופר מיני יוכלו לזכות עד שתי חברות ליסינג ובקטגוריה של הרכב המשפחתי יוכלו לזכות עד שלוש חברות ליסינג.

אפשרות ל"יד ראשונה אפס קילומטר"

המכרז השני הוא מכרז לטנדרונים , או "רכב מסחרי אחוד" כפי שהוא מוגדר על ידי משרד הביטחון. המכרז מחולק לשלושה מתווים עיקריים של רכישת רכב (בניגוד לליסינג): רכב מסחרי בינוני שמשקלו עד 3.5 טונות, ממנו יירכשו 150 רכבים, רכב מסחרי גדול במשקל של עד 3.5 טונות, ממנו יירכשו כ 60 רכבים ורכב מסחרי שמשקלו מעל 3.5 טונות, ממנו יירכשו כ- 300 רכבים. משך ההתקשרות במכרז הוא שלוש שנים.
המכרז של משרד הביטחון כולל לראשונה גם התייחסות לאפשרות של רכישת מכוניות "יד ראשונה אפס קילומטר". כלומר במשרד הביטחון מעוניינים לרכוש מכוניות שיבואני הרכב לא הצליחו למכור ולכן כבר רשמו אותן על שם "יד ראשונה" - משמע משרד הביטחון יהיה היד השנייה. לפי תנאי משרד הביטחון "המחיר יהיה נמוך בהנחה מינימאלית של-12% ממחיר הרכב בהסכם זה. למשרד שמור שיקול הדעת אם לרכוש רכב "0" ק"מ כהגדרות לעיל או לרכוש רכב חדש".