סגור

ג'ילי עושה בטר פלייס: תקים 5,000 תחנות החלפת סוללה ברחבי העולם

לפי פרסומים בסין, יצרנית הרכב הסינית, שנערכת לחדור לשוק הרכב בישראל ובאירופה, קבעה את היעד לפריסה ב-2025. אולם יצרני הרכב החשמלי כבר נושפים בעורפה במירוץ אחרי טכנולוגיה שתאפשר להם להטעין רכבים חשמליים בעמדות הטענה מהירות שתופסות שטח מצומצם

ג'ילי הסינית, שנערכת בימים אלה לחדירה לשוק הרכב הישראלי, מודיעה על החייאת רעיון ישן שהחל בישראל. לפי פרסומים בסין, יצרנית הרכב מתעתדת להקים 5,000 תחנות החלפת סוללה ברחבי העולם, לא רק בסין אלא גם בשווקים מערביים.
השווקים שג'ילי נערכת לקראתם הם שוק הרכב הישראלי וגם שוק הרכב האירופי, עם מספר דגמים אשר מיועדים להצגה בשנתיים הקרובות.
הרעיון מאחורי החלפת הסוללה פשוט על הנייר, אבל לא קל לביצוע במציאות. המכונית החשמלית של ג'ילי, בדומה למכוניות החשמליות של רנו ששווקו בישראל על ידי בטר פלייס, יצוידו בהתקן שיאפשר פירוק מהיר של הסוללה החשמלית והחלפתה בסוללה מלאה מתוך מלאי סוללות קיים בתחנת ההחלפה. הסוללה אמורה להיות מוטענת לתוך המכונית בתוך דקות.

2 צפייה בגלריה
רכב חשמלי של ג'ילי עם מערכת מובילאיי 1
רכב חשמלי של ג'ילי עם מערכת מובילאיי 1
רכב חשמלי של ג'ילי עם מערכת מובילאיי 1
(צילום: יח"צ מובילאיי)
יש לציין כי העובדה שהיצרנית הסינית קובעת את שנת 2025 כשנת היעד לפריסת תחנות החלפת הסוללה עשויה להיות בעוכריה של ג'ילי. כיום יצרני הרכב החשמלי נמצאים בעיצומו של מירוץ טכנולוגי להשגת שני יעדים: טווח נסיעה ויכולת טעינה, כלומר מכונית שתוכל לנסוע למרחק גדול ככל האפשר מחד - ותוכל להיטען כמה שיותר מהר מאידך.
תחנות תופסות שטח
יצרני רכב מסוימים, כגון לוסיד, מצהירים כבר כיום על טווח נסיעה מרשים של 800 ק"מ ויכולת טעינה אשר מוסיפה מאות ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כעשרים דקות, יכולת שבשנים הקרובות תשתפר וגם תחלחל לדגמים עממיים.
כך ייתכן מצב בו תחנות החלפת הסוללה של ג'ילי יתפסו בעתיד לא מעט שטח נדל"ני, כדי לבצע תהליך בו מאות סוללות יקרות יוטענו בתוך דקות ספורות לתוך מכוניות חשמליות. זאת בזמן שאפשר להשיג את אותה התוצאה באמצעות טעינה של הרכב בעמדת טעינה מהירה.
2 צפייה בגלריה
רכב חשמלי של ג'ילי עם מערכת מובילאיי
רכב חשמלי של ג'ילי עם מערכת מובילאיי
רכב חשמלי של ג'ילי עם מערכת מובילאיי
(צילום: יח"צ מובילאיי)
במקביל לפרסומים על כוונותיה של ג'ילי להקים את תחנות החלפת הסוללה, לי שופו, מייסד החברה הסינית, שמכהן כיום גם כיו"ר ג'ילי, החל בגיוס טאלנטים בסין ובמערב לקראת הקמתה של יצרנית טלפונים סלולריים חדשה.
לפי פרסומים בסין, הגיוס ממוקד באזור ווהאן, שם יוקמו ככל הנראה גם מעבדות המו"פ של יצרנית הסמארטפונים החדשה. עבור יצרני הרכב הסינים, החיבור בין סמארטפונים למכוניות הוא חיבור טבעי. בניגוד למערב, בו היצרנים רואים ביצרני הטלפונים הסלולריים סוג של רוע הכרחי, טכנולוגיה זרה שמתחברת לרכב כדי לספק שירותים שיצרני הרכב לא יכולים לספק תמיד, בסין, הודות לעידוד פעיל של הממשל, יצרני הסלולר מהווים המשך טבעי של יצרני הרכב.
כמו מעין זרז להחדרת טכנולוגיות, למשל בתחום התשלום עבור שירותים, שיצרני הרכב הגדולים עדיין לא יכולים לספק, ולכן חבירה של יצרני רכב סינים ליצרני טכנולוגיית סלולר סינים היא בגדר מהלך מתבקש.