סגור
 רכב חשמלי בבריטניה. הבריטים מחברים את הרכב בכאילו והולכים
רכב חשמלי בבריטניה. הבריטים מחברים את הרכב בכאילו והולכים (צילום: יצרן)

"טעינת רפאים": גם בבריטניה המנומסת נהגים תופסים עמדות רכב חשמלי

נהגים בבריטניה מחנים את מכוניתם החשמלית בעמדות טעינה השמורות לרכב חשמלי בלבד, מחברים את המכונית ב"כאילו" ומנצלים את עמדת הטעינה כחניה לכל דבר, כך עולה ממחקר שערכה רשת הסופר מרקטים הבריטית סיינסבורי

נהגים בבריטניה מחנים את מכוניתם החשמלית בעמדות טעינה השמורות לרכב חשמלי בלבד, מחברים את המכונית ב"כאילו" ומנצלים את עמדת הטעינה כחניה לכל דבר, כך עולה ממחקר שערכה רשת הסופר מרקטים הבריטית סיינסבורי בנושא שהרשת מכנה GHOST CHARGING - כלומר "טעינת רפאים". לפי פרסומי סיינסבורי, השנה היא מפעילה מעל 400 עמדות טעינה ציבוריות הממוקמות ב-100 סניפים של הרשת בבריטניה.
אך הבריטים המנומסים מעדיפים להשתמש בעמדות הטעינה כחניות לכל דבר ולא לטעון את מכוניתם. כך, מבדיקה שערכה הרשת בעמדות הטעינה בסניפיה עולה כי שבעה מתוך עשרה נהגים חוו מה שמוגדר כ"חוסר דרך ארץ בקהילת ההרכב החשמלי" ו-88% הודו כי חוו תסכול בטעינת רכב עקב התנהגות לא ראויה של נהגים אחרים. על פי המחקר, 34% מהנהגים חוו תפיסה שלא לצורך של עמדת טעינה. 31% חוו זמני המתנה ממושכים. 29% נתקלו בנהגים שלא חנו כראוי ולכן חסמו עמדות טעינה אחרות- ו-26% נתקלו בנהגים שהחנו את מכוניתם כך שפתח הטעינה שלה לא היה סמוך למטען, מה שדרש מהם להשתמש בעמדת טעינה שכלל לא צמודה לחניה בה הם חנו. והנתון המפתיע מכל: המחקר מגלה כי 51% מהנהגים שנבדקו על ידי סיינסבורי רק חיברו את מכוניתם לתקע עמדת הטעינה ב"כאילו" כדי להימנע מחניה בתשלום באזור בו ממוקמת עמדת הטעינה.
לדברי טריד דבון, מנהלת שירות הלקוחות של הרשת הבריטית שצוטטה באמצעי תקשורת במדינה: "בעלי רכב חשמלי צריכים להפגין התחשבות זה כלפי זה. אנו יודעים שכללי ההתנהגות בעמדות טעינה עלולים להיות מעין שדה מוקשים, אך המטרה בסופו של יום היא להקל על חיי הנהגים".