התחייה המחודשת של לינקולן: מכרה בסין יותר מכוניות מבארה"ב
התחייה המחודשת של לינקולן: מכרה בסין יותר מכוניות מבארה"ב
חטיבת היוקרה של פורד, שכוללת בעיקר רכבי שטח גדולים ומכוניות מנהלים שיצאו מהאופנה, נהנית מעדנה דווקא בסין. בעוד בארה"ב מכרה אשתקד לינקולן כ-87 אלף מכוניות, בסין היא מכרה 91 אלף כלי רכב - 20% יותר מאשר בשנת 2020
כיצד יצרן רכב אמריקאי מצליח למכור יותר מכוניות בסין מאשר בארה"ב? התשובה טמונה בהיצע דגמים, במיצוב וגם פשוט בהתמקדות בשוק הנכון. כך למדה לינקולן, חטיבת היוקרה של פורד.
מכוניות לינקולן בקושי טפטפו לישראל בשנים האחרונות והגיעו בעיקר ביבוא אישי, בין היתר בגלל חוסר התאמה לדרישות השוק הישראלי: לינקולן היא עבור פורד מה שקדילאק היא עבור ג'נרל מוטורס, כלומר חטיבת יוקרה של יצרנית רכב אמריקאי. אבל במקרה של לינקולן, היצע הדגמים של היצרנית אינו מותאם כיום בהכרח לדרישותיהם של חלק ניכר מן האמריקאים: במקרה של לינקולן מדובר ברכבי שטח אדירי מימדים או לסירוגין מכוניות מנהלים שסר חינן במידה מסוימת בשנים האחרונות - אבל כאמור לא בסין.
בשנים האחרונות גילו יצרני הרכב האמריקאים עובדות מעניינות על שוק הרכב הסיני. לדוגמה שפוליטיקאים בכירים נהגו בעבר לנסוע במכוניות ביואיק, מה שגרם לג'נרל מוטורס לשווק בסין מכוניות שברולט כשהן נושאות את סמל ביואיק. וכך גילו גם בלינקולן שאת מה שהאמריקאים לא בהכרח אוהבים - הסינים ישמחו לקחת.
לפי הנתונים של לינקולן, היצרנית מכרה בשנה שעברה בארה"ב 86,929 מכוניות - ואילו בסין מכרה לינקולן 91 אלף מכוניות (עלייה של 20% ביחס לשנת 2020 בסין- בעוד שבארה"ב מכירות ביואיק מייצגות דווקא ירידה של 18% ביחס לשנת 2020).
לינקולן אינה מותג ותיק בסין: היצרנית נכנסה לשוק הסיני רק בשנת 2014 , אך היצרנית נשענת על חוזקות שלה שבארה"ב כבר פחות תקפות. לדוגמה: בסין עדיין משווקת לינקולן קונטיננטל, מכונית המנהלים של היצרנית ששיווקה בארה"ב הופסק. בפועל בשוק הרכב הסיני עדיין יש ביקוש למכוניות מנהלים כאלה כסמל סטטוס, בעוד שבארה"ב הביקוש להן נמצא בירידה.