בלעדיהמדינה חייבת לבעלי רכב חשמלי כסף, 30% לא פנו עד כה לקבלו
בלעדי
המדינה חייבת לבעלי רכב חשמלי כסף, 30% לא פנו עד כה לקבלו
מאות בעלי מכוניות חשמליות זכאים מ-2017 להנחה באגרת הרישוי השנתית, אלא שבשעתו נגבו מהם אגרות רישוי של רכבים רגילים, ועתה ממתין להם ההחזר. עפ"י משרד התחבורה כ-400 מתוך 580 בעלי רכב חשמלי פנו לקבלתו
מאות בעלי מכוניות חשמליות בישראל זכאים להחזרים מהמדינה שמגיעים לאלפי לרכב - אבל יש כאלה שלא פנו כלל למשרד התחבורה לקבלת הכסף, כך נודע לכלכליסט.
כפי שנחשף לראשונה בכלכליסט בעלי מכוניות חשמליות שעלו על הכביש בין אוגוסט 2017 לינואר 2020 זכאים להחזרים כספיים של מאות שקלים לרכב - זאת משום שבשעתו נגבו מהם אגרות רישוי של רכבים רגילים ולא של רכבים חשמליים.
כיום המדינה מעניקה הטבה מיוחדת לרוכשי מכוניות חשמליות: הנחה בגובה אגרת הרישוי השנתית (הטסט) שמביאה את גובה אגרת הרישוי לרכב חשמלי לכ-500 שקל, לעומת כ-1,500 שקל למכוניות מקבילות שאינן חשמליות.
בחלק מהמקרים מדובר אפילו בסכומים גבוהים יותר משום שבעלי המכוניות החשמליות שילמו משנת 2017 אגרות רישוי של רכב רגיל ולא של רכב חשמלי.
בשעתו הודיע משרד התחבורה כי לאחר פשרה שהתקבלה בתביעה ייצוגית יוחזרו הסכומים לבעלי המכוניות החשמליות במהלך השנה החולפת, אך כעת מתברר שרק חלק מבעלי המכוניות החשמליות בחרו לקבל את הכסף.
כך, נתוני משרד התחבורה חושפים כי כ-30% מבעלי הרכבים החשמליים לא דרשו את הסכומים המגיעים להם. אלא שבעלי מכוניות חשמליות מהשנים 2017 ואילך שפנו לכלכליסט טוענים כי כלל לא קיבלו מכתב ממשרד התחבורה בנושא.
ממשרד התחבורה נמסר: "שלחנו מכתב אישי לכל אחד מבעלי הרכב החשמלי הזכאים לקבלת החזר אגרות, להגיש בקשה מקוונת לקבלת ההחזר. כ-400 מתוך 580 בעלי רכב חשמלי ששילמו אגרות גבוהות, קיבלו עד כה את הפרשי אגרות הרכב. על פי ההסדר, בעלי הרכב החשמלי נדרשים להגיש בקשה מקוונת באזור האישי הממשלתי או לכתובת דואר אלקטרוני שצוין במכתב בצירוף פרטי חשבון בנק, כדי שיהיה ניתן להחזיר להם את ההחזר הכספי. משרד התחבורה אינו יכול לבצע החזר כספי יזום ישירות לאותם בעלי רכב, מאחר ופרטי חשבון הבנק אליו נשלחים ההחזרים אינם ידועים למשרד.משרד התחבורה קורא לבעלי רכב חשמלי הזכאים להחזר לפנות בהקדם למשרד התחבורה, בצירוף פרטי החשבון ולקבל את ההחזר הכספי".