ב.מ.וו רוכשת את החברה שמשדרגת את כלי הרכב שלה לדגמים ספורטיביים
ב.מ.וו רוכשת את החברה שמשדרגת את כלי הרכב שלה לדגמים ספורטיביים
ענקית הרכב הגרמנית קונה את אלפינה - שחקנית נוספת משוק הרכב הגרמני, המבצעת שינויים קיצוניים במיוחד בדגמי ב.מ.וו והופכת אותם לדגמי ספורט. אלפינה שהוקמה רשמית ב-1965 החלה את דרכה כיצרנית של מכונות כתיבה
ענקית הרכב הגרמנית ב.מ.וו רוכשת את אלפינה, החברה אשר משדרגת את כלי הרכב שלה לדגמים ספורטיביים, תמורת סכום לא ידוע.
בדומה למספר יצרניות רכב גרמניות אחרות, כדוגמת אירמשר, גם אלפינה היא למעשה סדנה אשר משדרגת מכוניות, אבל מכיוון שהיא מבצעת שינויים קיצוניים במיוחד, בעיני הרגולטור הגרמני מדובר ביצרנית רכב לכל דבר ועניין. זאת, למרות שכל מכונית אלפינה מתחילה את דרכה כב.מ.וו חדשה אשר עוברת שורה ארוכה של שדרוגים.
אלפינה עצמה היא חברה ותיקה שהחלה את דרכה כיצרנית של מכונות כתיבה. מייסד החברה בורקארד בורגנשטייפן היה חובב מכוניות ופיתח בשנת 1962 מאייד כפול עבור מכוניות ב.מ.וו 1500. לאחר שעסקי מכונות הכתיבה לא נשאו פרי, העדיף בורגנשטייפן להתמקד בשדרוג של מכוניות ב.מ.וו והחברה הוקמה רשמית בשנת 1965.
מאז הציעה אלפינה גרסאות משודרגות של רוב דגמי ב.מ.וו, וגם שיתפה פעולה עם החברה באופן הדוק בכל הקשור בפיתוחים הנדסיים. במקביל הבינה גם ב.מ.וו את הפוטנציאל הטמון בדגמים ספורטיביים ובשנת 1972 היא הקימה את חטיבה M (כלומר מוטורספורט). חטיבה M החלה את דרכה בייצור של מכוניות ספורט ייחודיות דוגמת ה-M1 שלא זכתה להצלחה אדירה בניסיונה להתחרות בפרארי ודומותיה ועברה עד מהרה ליצור גרסאות ספורטיביות של דגמי ב.מ.וו, כדוגמת הב.מ.וו M3 שהתחרו ישירות במכוניות של אלפינה.
חטיבה M מייצרת כיום גם גרסאות ספורטיביות של מכוניות ב.מ.וו וגם מכוניות ברמות גימור ספורטיביות (כלומר רק פריטי אבזור בעלי נופך ספורטיבי), ומבחינת ב.מ.וו השימוש במותג אשר מזוהה יותר כמותג חיצוני ספורטיבי יסייע בבידול של דגמי ב.מ.וו עתידיים אשר יישאו את סמלי אלפינה. מעבר לכך, אלפינה עצמה תתקשה בעתיד לעמוד בתקנות איכות הסביבה ותזדקק ליצרנית גדולה כדוגמת ב.מ.וו אשר "תבלע" את הזיהום של מכוניותיה לתוך סל המוצרים הכולל של החברה. רכישת אלפינה רומזת על עוד כיוון אפשרי במסגרתו ב.מ.וו לא תזנח את ייצור המכוניות הספורטיביות והמזהמות, היא פשוט תמתג אותן כאלפינה.
שיטה זו של רכישת יצרנית השדרוגים העצמאית על ידי החברה שמוצריה הם המשודרגים אינה חדשה: בשנת 1967 שני עובדים לשעבר במרצדס בנץ, האנס ורנר אוטרכט וארנהארד וורנר, ייסדו את AMG חברה אשר הציעה חבילות שדרוג לבעלי מרצדס.
כל מכונית AMG החלה את חייה בפס היצור של מרצדס ומשם המשיכה אל סדנת AMG לצורך השתלה של מנוע גדול יותר, מתלים ספורטיביים יותר ועוד. בינואר 1999 רכשה דיימלר קרייזלר (היום מרצדס בנץ) את מניות הרוב ב-AMG ובשנת 2005 רכשה מרצדס בנץ את כל החברה. כיום AMG מייצרת, בין היתר את מכוניות הספורט הקיצוניות ביותר של מרצדס בנץ.