מינהל הרכב הממשלתי ירכוש מכוניות נוסעים היברידיות משנת 2022 - אחרי שיתייקרו
מינהל הרכב הממשלתי ירכוש מכוניות נוסעים היברידיות משנת 2022 - אחרי שיתייקרו
כפי שנחשף ב"כלכליסט", מינהל הרכב החל באחרונה באפיון תוכנית ההצטיידות ברכב ירוק. לפי נוסח הצעת תקציב המדינה, "ככל הנראה יירכשו גם רכבים חשמליים", וזאת בכפוף לזמינות של עמדות טעינה
מינהל הרכב הממשלתי ירכוש משנת 2022 רכבי נוסעים היברידיים, כך עולה מנוסח הצעת תקציב המדינה אשר פורסמה היום.
כפי שנחשף הבוקר ב"כלכליסט", מינהל הרכב הממשלתי החל באחרונה באפיון תוכנית ההצטיידות ברכב ירוק. לפי נוסח הצעת תקציב המדינה, "ככל הנראה יירכשו גם רכבים חשמליים", וזאת בכפוף לזמינות של עמדות טעינה ובכפוף לשיקולים שונים. העברה של כל צי רכבי הנוסעים של מינהל הרכב הממשלתי תתרחש רק בשנת 2025.
למרבה האירוניה, החלטת המדינה להעביר את צי רכבי הנוסעים של מדינת ישראל להנעה היברידית תיכנס לתוקף לאחר שהמדינה תייקר את הרכבים ההיברידיים, כך שהמדינה תרכוש את הרכבים במחיר גבוה יותר.
מס הקנייה על מכוניות היברידיות יעלה בינואר הקרוב מ-50% לכ-60%-70%, בהתאם לדגם הרכב, כלומר ב-1 בינואר המכוניות ההיברידיות יתייקרו. אבל יותר מכך, כאשר גופים כמו המדינה רוכשים רכבים במסות לציי הרכב הגדולים - הם מקבלים הנחות. אולם ב-1 בינואר, עם התייקרות הרכבים, יצומצמו ההנחות.
נקודה חשובה נוספת נוגעת להיצע. בפועל כיום רק חלק יחסית קטן מיצרני הרכב העולמיים מציעים בישראל מכוניות היברידיות - בעיקר טויוטה, יונדאי וקיה. אולם לדוגמה ניסאן, פולקסווגן, סוזוקי וסובארו כלל אינן מציעות דגמים כאלה בישראל ולעתים גם בעולם.
עוד סעיף מעניין שמופיע בנוסח הצעת תקציב המדינה נוגע לחוק המזומן, אשר קובע כי גם בשנה הבאה יוכלו ישראלים לשלם עד 50 אלף שקל במזומן ברכישת מכונית חדשה או משומשת.