סגור

בקשה לייצוגית נגד יבואנית סוזוקי: מציגה מכוניות כהיברידיות למרות שאינן כאלה

בפרסומים ובאולם התצוגה מכנים אנשי מכשירי תנועה את הדגמים החדשים כ-Hybrid, למרות שמדובר בדגמי Mild Hybrid ("היברידי קל") פשוטים יותר ועם יתרון קטן משמעותית בצריכת הדלק וכך גם מציגה אותם סוזוקי באירופה

יבואנית סוזוקי, חברת מכשירי תנועה, מציגה את רוב דגמי החברה כהיברידיים למרות שאינם כאלה, ובכך מטעה לקוחות. כך נטען בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה לבית המשפט המחוזי מרכז.


לפי התביעה, שהוגשה בשם שני רוכשים, דגמי איגניס, סוויפט, ויאטרה וקרוסאובר מוצגים בפרסומי החברה ובדברי אנשי היבואן ללקוחות כמכוניות היברידיות, למרות שמדובר במכוניות בטכנולוגיה של היברידי קל, Mild Hybrid, פשוטה וזולה יותר, ועם ביצועים נמוכים יותר מבחינת חיסכון בדלק ופליטת מזהמים.
בניגוד לטכנולוגיה היברידית מלאה, שבה נעה המכונית במהירויות נמוכות בכוח מנוע חשמלי ומכבה את מנוע הבנזין, מכוניות היברידיות קלות נעות כמעט כל הזמן על כוחו של מנוע השריפה הפנימי, הסוללה והמנוע החשמלי שלהן חלשים בהרבה ומדובר במערכת עזר מוגבלת.
1 צפייה בגלריה
הפרסום של סוזוקי איגניס
הפרסום של סוזוקי איגניס
הפרסום של סוזוקי איגניס

בעוד שבאירופה מדגישה סוזוקי כי ארבעת הדגמים הם Mild Hybrid, יבואנית סוזוקי לא מסייגת את הפרסום ומבהירה שמדובר בטכנולוגיה פשוטה יותר. בישראל נמכרות מכוניות נוספות בטכנולוגיה ההיברידית הקלה, המשפרת את צריכת הדלק באחוזים בודדים, בעיקר בעיר – בניגוד לשיפור של כ-20%-25% בהיברידיות מלאות - אך היבואנים שלהן לא מכנים אותן היברידיות, אלא מציינים כי מדובר ב-Mild Hybrid.
התביעה מבקשת 10,000 שקל לשני התובעים, אך משאירה לבית המשפט לקבוע את הפיצוי הכולל. מכשירי תנועה מכרה מתחילת השנה כ-8,000 דגמי סוזוקי, מרביתם בגרסה ה"היברידית".
התביעה הוגשה בידי עורכי הדין צחי פיסטל ועדי ערמן, ממשרד בן ארי, פיש סבן ושות' ועו"ד אחמד מסאלחה.
ממכשירי תנועה נמסר כי יגיבו על התביעה כאשר תתקבל.