סגור
רכב BYD
רכב של BYD הסינית (צילום: יצרן)

לראשונה: יותר ממחצית כלי הרכב שנמכרו בסין - חשמליים או היברידיים

לפי הנתונים שפורסמו במדינה, שיעור מכירות הרכבים המונעים באנרגיה ירוקה עמד על 51% ביולי, לעומת 36% בחודש המקביל אשתקד; עוד עולה כי הסינים מעדיפים רכב היברידי על חשמלי

מכירות כלי הרכב המונעים באנרגיה ירוקה בסין עקפו לראשונה את מכירות כלי הרכב המונעים בדלק, כך על פי איגוד מכוניות הנוסעים הסיני. מדובר בכלי רכב חשמליים והיברידיים, אשר היוו 51% ממכירות מכוניות הנוסעים בסין ביולי. זאת לעומת 36% ביולי 2023, ופחות משליש מסך המכירות בינואר.
על פי המידע של האיגוד, שיש מי שמפקפק באמינותו, מכוניות חשמליות היוו 28% מהמכירות. נראה שיותר ויותר צרכנים סינים מעדיפים רכבים היברידיים על פני רכבים חשמליים, כך על פי מידע מחברות לי אוטו ו-BYD.
סין היא שוק כלי הרכב הגדול בעולם, למרות ההאטה שחווה כלכלתה, והתחרות העזה בה שהביאה למלחמת מחירים. על פי המידע של האיגוד היקף המכירות ביולי ירד ב-2.8% לרמה של 1.72 מיליון כלי רכב, בעוד מכירות כלי הרכב הירוקים עלו בחודש זה ב-37% והגיעו ל-878 אלף.
ממשלת סין תומכת מזה כעשור בתעשיית כלי הרכב המונעים באנרגיה מתחדשת באמצעות סובסידיות ותמיכה בבעליהן. בנוסף רשויות מקומיות שונות מאפשרות לבעלי כלי רכב חשמליים והיברידיים גישה חופשית לכבישים ציבוריים מסוימים, שהגישה לכלי רכב מסורתיים מותרת אליהם רק לזמנים מוגבלים.
לעומת זאת, כניסתם של כלי רכב מסוג זה בארה"ב אינה מתבצעת בקצב כה מהיר. ברבעון הראשון עמד נתח השוק של המכוניות הירוקות שם על 18%, ירידה לעומת 18.8% ברבעון הרביעי של 2023.