דיווחים בסין: ג'ילי נערכת למיזוג של זיקר ולינק אנד קו
דיווחים בסין: ג'ילי נערכת למיזוג של זיקר ולינק אנד קו
במסגרת המהלך צפויה ZEEKR להשתלט על לינק אנד קו. המהלך, שלפי הדיווחים יוכרז בקרוב, מיועד "לייעל" את היצע דגמי ה-NEV - כלומר רכבי אנרגיה ירוקה, חשמליות ופלאג אין הייבריד, ולצמצם את היקף התחרות הפנימית בין מותגי קונצרן ג'ילי השונים
ג'ילי העולמית נערכת למיזוג של חברות הבנות שלה זיקר ZEEKR ושל לינק אנד קו, שני מותגים המשווקים גם בישראל. לפי עיקרי הדיווחים, במסגרת המהלך צפויה ZEEKR להשתלט על לינק אנד קו.
המהלך שלפי הדיווחים בסין יוכרז במהלך השבועות הקרובים, מיועד "לייעל" את היצע דגמי ה-NEV (כלומר רכבי אנרגיה ירוקה, חשמליות ופלאג אין הייבריד) ולצמצם את היקף התחרות הפנימית בין מותגי קונצרן ג'ילי השונים.
מבין צמד החברות, לינק אנד קו היא הוותיקה יותר. אחרי שקונצרן ג'ילי השתלט על וולוו השבדית, לינק אנד קו הוקמה ב-2016 והחלה לייצר מכוניות ב-2017. המכוניות של לינק אנד קו, בדומה למכוניות של ZEEKR מבוססות על מכלולים אשר פותחו על ידי החברה האם ג'ילי, כשבמקרה של לינק אנד קו, מדובר גם בשימוש בפלטפורמות ומכלולים המשותפים גם לוולוו.
חברת ZEEKR נוסדה ב-2021 כחטיבת ה"פרימיום טק" של קונצרן ג'ילי, במטרה להתחרות בין היתר בטסלה. כיום לינק אנד קו משווקת בישראל דגם אחד - רכב כביש שטח בעל הנעת פלאג אין הייבריד, ואולם עוד באוגוסט האחרון רשמה היבואנית דגם חשמלי ראשון: ה-02 מיועד לשיווק בישראל השנה. ZEEKR משווקת בישראל צמד דגמים: ה-X וה-001 מהם עלו על כבישי ישראל מעל אלפיים יחידות ביחד מתחילת השנה.
מכוניות ZEEKR מיובאות ארצה על ידי גיאו מוביליטי ואילו מכוניות לינק אנד קו מיובאות ארצה על ידי חברת מאיר, יבואנית וולוו. בשלב זה לא ניתן לאמוד את השפעותיו של מהלך גלובאלי מסוג זה על השוק הישראלי. מחד, יצרני הרכב הסינים מעדיפים "לפזר את הביצים" בין מספר יבואני רכב גם כאשר מדובר בשתי חברות בת של אותו יצרן - שמכוניותיהן משווקות על ידי יבואנים שונים. מאידך, השנה עבר זיכיון השיווק של מכוניות ליפמוטור מידי מטרו לידי סמלת לאחר שסטלאנטיס, שחלק מזיכיונות היבוא שלה נמצאים בידי סמלת, הודיעה על השקעה של 1.6 מיליארד יורו בליפמוטור והקמת חטיבה אירופית.