במקום לתת פתרונות לבעיית הפקקים: אושרה העלאת מס הקנייה על קטנועים
במקום לתת פתרונות לבעיית הפקקים: אושרה העלאת מס הקנייה על קטנועים
ועדת הכספים אישרה את העלאת המס על קטנועים בנפח 600-500 סמ"ק, שמשמשים לרכיבות בין עירוניות עוקפות פקקים, וזאת מ-50% ל-60%. נציגת רשות המסים התגאתה ש-15% מהכלים בשוק יוזלו, אבל מדובר בדגמים ספורטיביים שנהנים משינוי שיטת המיסוי, שיחושב לפי נפח המנוע ולא ההספק שלו
ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) אישרה את העלאת מס הקנייה על קטנועים בנפח 600-500 סמ"ק. המס יעלה מ-50% ל-60%. חברי הכנסת משה גפני (יהדות התורה) וינון אזולאי (ש"ס) היו היחידים שהתנגדו, והם אמרו כי יבקשו להביא את הנושא להצבעה חוזרת במליאת הכנסת.
נטליה מירנצ'וב מרשות המיסים הציגה לוועדה נתונים לפיהם החזרה לגביית מס לפי נפח המנוע של הכלים ולא לפי ההספק שלהם כמקובל באירופה תביא להוזלה של 15% מהאופנועים והקטנועים ולייקור של 9% מהם. אולם, היא התבססה על השוואה לתקנות המס שהיו בתוקף ב-2015, ולא על אלה שאושרו מאז והיו בתוקף עד כה.
כמו כן, הכלים שיוזלו יהיו אופנועים ספורטיביים, רבים מהם מיועדים רק לרכיבת שטח, שכן שינוי שיטת המיסוי מטיב עם כלים בעלי נפח מנוע קטן והספק גבוה, מה שמאפיין כלים מסוג זה, ולא כלים המשמשים לעקיפת הפקקים ולייעול התחבורה. בין הכלים שצפויים להתייקר נמנים דגמים כמו ימאהה טי מקס הפופולרי, קימקו AK550 וסאן יאנג TL508, כלים בטוחים מהמקובל, המאפשרים שיוט בין עירוני.
ח"כ קושניר אמר כי "חלק מהקבוצה עולה, אבל חלק גדול יותר יורד. יש כלים בין 400 ל-500 סמ"ק, שיכולים לשמש בהחלט לתחבורה בינעירונית ולגביהם אין עלייה. ההוראה היא לשנתיים, נבחן איך השוק מתנהל, ובמידת הצורך נשנה את הדרוש".
קובי סודאי, נציג איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי בלשכת המסחר, אמר בדיון: "יש קבוצה של כלי תחבורה, קטנועים שמשמשים אזרחים, חלקם תושבי הפריפריה שנוסעים למרכז באופן קבוע. במקום לתת פתרונות תחבורה למצב המאוד לא פשוט, מורידים את המס על הכלי שמשמש לספורט, ומעלים את המס על כלי שמשמש לתחבורה בין עירונית".