סגור
טעינה חשמלית רכב חשמלי EV
עמדת טעינה של רכב חשמלי (צילום: Bloomberg)

בדרך החוצה: סלקום בוחנת המשך פעילותה במיזם הטענת הרכב החשמלי

לכלכליסט נודע כי שנתיים אחרי שנכנסה לתחום טעינת הרכב החשמלי באמצעות סלקום EV החברה נערכת ליציאה ממנו. עד היום  סלקום התקינה עשרות בודדות של עמדות טעינה רגילות, רובן בבתים פרטיים

מעל שנתיים אחרי שנכנסה לתחום טעינת הרכב החשמלי סלקום נערכת ליציאה ממנו. באפריל 2022 הודיעה החברה על כניסה לתחום טעינת הרכב החשמלי באמצעות סלקום EV.
בשונה מרוב חברות הטעינה הפועלות בישראל, מאפקון וג'ינרג'י ועד EV EDGE, סלקום לא עסקה בטעינה ציבורית מהירה (כלומר טעינת DC) אלא התמקדה בטעינה רגילה, כלומר טעינת AC, עם דגש על עסקים ובתים פרטיים. ל"כלכליסט" נודע כי עד כה התקינה סלקום עשרות בודדות של עמדות טעינה רגילות, רובן בבתים פרטיים.
בפועל, שוק טעינת הרכב החשמלי הולך והופך קשה ותחרותי. תעריפי הטעינה הולכים ומתייקרים וכיום חברות הטעינה הגדולות שפעילות בשוק מציעות ללקוחותיהן חבילות מקיפות הכוללות גם טעינה מהירה וגם טעינה "רגילה". בנוסף, יבואני הרכב מציעים כיום ללקוחות עמדות טעינה ושירותי טעינה בעת רכישת הרכב, מה שמקשה על חברות חדשות להיכנס לתחום. כמו כן קיימים גם קשיים רגולטוריים שעדיין מכבידים על חברות חדשות להיכנס לתחום בבתים משותפים.
מעבר לכך, המדינה נערכת אף היא לתיגבור משמעותי של רשת הטעינה הציבורית בעשרות אלפי עמדות טעינה רגילה (AC) מה שצפוי להקשות על שחקנים חדשים בשוק. מסלקום נמסר כי החברה בוחנת את המשך הפעילות.