לראשונה: טסלה מופיעה ברשימת הרכש של ממשלת סין
לראשונה: טסלה מופיעה ברשימת הרכש של ממשלת סין
לפי פרסומים בסין, טסלה מופיעה בקטלוג של ממשלת מחוז ג'יאנגסו - והיא מותג הרכב החשמלי הזר היחידי בו; בכלכלה השנייה בגודלה נשמעה ביקורת על כך, אך לפי CNN הדבר מדגיש את היחסים החמים בין סין לבין החברה של אלון מאסק
בפעם הראשונה אי פעם, טסלה הוספה לרשימת הרכש של ממשלת סין, כך על פי רשת התקשורת הסינית Paper.cn.
טסלה היא מותג המכוניות החשמליות הזר היחיד שנמצא בקטלוג הרכישות שפורסם ע"י ממשלת מחוז ג'יאנגסו שבמזרח סין. מותגים אחרים שמוזכרים בו כוללים את וולבו שנמצאת בבעלות ג'ילי, ו-SAIC שבבעלות המדינה. משמעות הדבר היא שסוכנויות ממשלתיות וארגונים ציבוריים במחוז יכולים לרכוש את רכבי טסלה כרכבי שירות, במה שמדגיש את היחסים החמים שיש לסין עם החברה של אלון מאסק.
לפי אתר CNN, פרסום זה הפך לוויראלי במדיה החברתית הסינית, עם כמה משתמשים שביקרו את הרעיון שרכבים זרים ישמשו את הממשל המקומי. ממשלת ג'יאנגסו ניסתה להפיג חששות כאלה באומרה שטסלה היא "מכונית מקומית, לא מיובאת". טסלה, שמפעילה מפעל גדול בשנגחאי, ייצרה ב-2023 כ-947 אלף כלי רכב בסין, שרובם נמכרו במדינה. מחירו של דגם Y של טסלה על פי הרשימה הוא 34,377 דולר.
סין הפכה לשוק חשוב עבור טסלה, והיא אחראית ליותר ממחצית מכירות כלי הרכב החשמליים בעולם. בשנה שעברה הפיקה טסלה כרבע מהכנסותיה מהשוק הסיני. אך החברה האמריקאית עמדה גם בפני תחרות גוברת מצד חברות סיניות, וברבעון האחרון של 2023 עקפה אותה BYD וזכתה בתואר מוכרת המכוניות החשמליות הגדולה בעולם. טסלה כבשה מחדש את התואר במחצית השנה הראשונה של 2024.
בעבר נאסרה כניסת רכבי טסלה למתקנים צבאיים וממשלתיים מסוימים בסין עקב חששות מריגול ומפגיעה בביטחון המידע. המגבלות האלה הוסרו באפריל, כאשר איגוד רכב גדול הודיעה שמכוניות טסלה עומדות בדרישות ביטחון המידע של סין.