בדרך לישראל? צ'רי הסינית תציג שלושה מותגי רכב חדשים באירופה תוך שנתיים
בדרך לישראל? צ'רי הסינית תציג שלושה מותגי רכב חדשים באירופה תוך שנתיים
לפי הצהרת מנהל פעילות צ'רי באירופה השנה ישווקו ביבשת המותגים: OMODA ו-JAECOO ובשנה הבאה יצטרף אליהם גם הפרמיום החברה - EXLANTIX. משמעות השיווק באירופה היא תקינה שמאפשרת גם שיווק בישראל. כלומר, אולי נראה את הדגמים בארץ בעתיד הלא רחוק
צ'רי הסינית תציג שלושה מותגי רכב חדשים באירופה תוך שנתיים, כך מפרסמת התקשורת בגרמניה לאחר הצהרתו של יואכים טוטינג, מנהל פעילות צ'רי באירופה. כאשר למותג רכב סיני יש תקינה אירופית (כלומר, שהוא עומד בכללים הנדרשים לשיווק באירופה) הוא יכול להיות משווק גם בישראל - הפועלת לפי כללי התקינה האירופית. משמע, דגמים עתידיים של מותגי הקונצרן שישווקו באירופה יוכלו להגיע גם לישראל.
לדברי מנהל הפעילות של צ'רי באירופה, בשנת 2024 ישווקו בישראל מכוניות OMODA, חברת בת של צ'רי וגם מכוניות JAECOO. בפועל שני המותגים הושקו על ידי צ'רי אשתקד, בין היתר כדי להתחרות בשוק הרכב האירופי, ולדברי טוטינג, בשנה הבאה יצטרף אליהם גם הפרמיום של החברה - EXLANTIX.
עם זאת, סידור המותגים של צ'רי מבלבל במיוחד: מכוניות צ'רי כבר משווקות בעולם במספר שווקים כשהן ממותגות למשל כ-OMODA. השבוע לדוגמה הושקה בישראל גרסתה החשמלית של צ'רי FX המשווקת בעולם בין היתר כ-OMODA. לפי פרסומים, אותה צ'רי FX חשמלית מיועדת לשיווק גם באוזבקיסטן כשהיא ממותגת כ-OMODA. הרכב הראשון של JAECOO שישווק באירופה יהיה ככל הנראה ה-7J -רכב כביש שטח שמצויד במנוע הבנזין המוכר של צ'רי שמשמש גם את דגמי הטיגו שמשווקים בישראל, אך בסין הרכב משווק גם כצ'רי "טנסוו 6". באשר ל-EXLANTIX, גם כאן מדובר למעשה ברכב שבסין משווק כתת דגם שמהווה חלק מהיצע דגמי EXCEED, שגם היא שייכת לצ'רי.
בכל מקרה, לנוכח האסטרטגיה של יצרני הרכב הסינים שאינה שומרת על נאמנות ליבואן ספציפי, ייתכן שקבוצת קרסו לא תהיה בהכרח מפיצת המותגים החדשים בישראל.