סגור
לקסוס טונדרה
טויוטה טונדרה (צילום: גטי אימג'ס)

יוצא דופן: טויוטה תחליף מנועים ל-103 אלף מכוניות שנקראו לריקול

בראשית החודש שעבר הכריזה יצרנית הרכב על ריקול לכ-100 אלף רכבי פיקאפ מסוג טונדרה וכ-3,500 רכבי SUV של לקסוס, זאת כדי לתקן בעיה שעלולה לגרום למנוע לאבד כוח בזמן הנהיגה; עתה מתברר כי הפיתרון שלה הוא להחליף את כל המנוע בכל אחת מהמכוניות

בתחילת חודש יוני הודיעה טויוטה על ריקול לכ-100 אלף רכבי פיקאפ מדגם טונדרה, וכ-3,500 רכבי SUV של לקסוס, כדי לתקן בעיה שעלולה לגרום למנוע לאבד כוח בזמן הנהיגה. באותו זמן מסרה החברה שהיא עובדת על פיתרון לבעיה. אולם כעת הפיתרון לדבריה הוא פשוט להחליף את כל המנוע בכל אחד מהרכבים.
לפי אתר CNN, כלי הרכב הכלולים בריקול הם טויוטה טונדרה ולקסוס 600 LX משנות הייצור 2022 ו-2023, בעלי מנוע בנזין, כך על פי טויוטה. בחלק מכלי הרכב האלה שאריות מתהליך הייצור עלולות עדיין להימצא בתוך המנוע, ועשויות להוביל לרעשים שונים, להפרעה לפעולת המנוע ואף לגרום לו להפסיק לפעול. ספקי טויוטה בארה"ב יבצעו את החלפת המנוע ללא עלות לבעלי הרכב. החברה לא סיפקה מידע באשר לעלויות הריקול.
אמנם מדובר במהלך בלתי רגיל, אך לא חסר תקדים, במסגרתו יצרנית רכב נאלצת להחליף את המנועים כחלק מהריקול. ב-2015 יונדאי ביצעה ריקול ל-470 אלף כלי רכב מדגם סונטה בשל בעיה דומה. באותו מקרה, החברה מסרה שיש צורך להחליף את המנועים בחלק מכלי הרכב. בשנה שעברה הונדה ביצעה ריקול ל-250 אלף מכוניות עם אותה בעיה אשר הייתה עלולה להביא להחלפת המנוע.