סגור
 רכב ניאו אי טי חמש NIO ET5 מכונית סינית
NIO ET5. מתחרה ישירה בטסלה

אחרי כניסה חלשה לשוק הישראלי: דלק מוטורס מוזילה דגמי NIO

ההוזלה אינה מפתיעה: לפי רישומי משרד התחבורה, השנה נמכרו בארץ רק 156 מכוניות NIO. בין השאר, מחיר דגם 5 ET ירד מ-344 אלף שקל ל-294 אלף שקל

אחרי מעל שנה מכניסת מכוניות NIO הסינית לישראל, דלק מוטורס מודיעה על הוזלה של דגמי המותג השונים. מדובר בהוזלה של מחירי המחירון הרשמיים של המכוניות - ולא במבצעי מכירות נקודתיים או מבצעי הנחות.
ההוזלה של דגמי NIO אינה מפתיעה: דלק מוטורס אומנם אינה מדווחת את נתוני המסירות של מכוניות NIO בדיווחי איגוד יבואני הרכב, אך לפי רישומי היבוא של משרד התחבורה, השנה נמכרו בארץ 156 מכוניות של NIO. לשם השוואה: ZEEKR העלתה השנה לכבישי ישראל מעל 2,000 מכוניות. XPENG רשמה כבר מעל 3,000 מסירות.
מחיר דגם ניאו 5 ET התחיל עד כה ב-344 אלף שקל, וירד ל-294.9 אלף שקל; מחיר ניאו 6 EL התחיל עד כה ב-399 אלף שקל, וכעת מתחיל ב-349.9 אלף שקל; ומחיר ניאו 7 EL התחיל עד כה ב-555 אלף שקל, וכעת מתחיל ב-535 אלף שקל.
יוזכר כי NIO סין מציעה ללקוחותיה גם אפשרות להחלפת סוללה. בישראל התהליך יבוצע בארבע תחנות החלפה ברחבי הארץ. הראשונה בהן תוקם במרכז הארץ בקרוב ושלוש הנוספות בשנים הקרובות. ההחלפה בתחנות תתבצע ללא עלות מצד הלקוח.
בנוסף, ב-1 בינואר יעלה מס הקנייה על רכב חשמלי יעלה בישראל. כיום גובה מס הקנייה על רכב חשמלי המוטל בארץ הוא 35%. גובה מס הקנייה שיוטל בינואר הקרוב טרם נקבע סופית. בינואר הקרוב מחירי NIO עשויים לעלות עם עליית גובה מס הקנייה.
דלק מוטורס הודיעה על תחילת שיווק מכוניות NIO בישראל דאוגוסט אשתקד, אלא שהיבוא דאז לא היה יבוא ישיר אלא יבוא עקיף, כלומר דלק מוטורס לא רכשה את המכוניות ישירות מיצרן הרכב בסין, אלא מ"דילר" (סוכן) של היצרן באירופה. באוגוסט האחרון הודיעה דלק מוטורס כי היא תייבא את מכוניות NIO מסין ביבוא ישיר, כלומר תרכוש אותן מהמפעל. השבוע הודיעה דלק רכב כי דלק מוטורס נמצאת במו"מ לרכישת זיכיון היבוא של מכוניות דונגפנג לישראל מידי מטרו מוטור.
באשר להוזלת דגמי NIO: לא ניתן להתעלם מהעובדה שכיום למרות שדגמי NIO ממוצבים כיוקרתיים וביצועיסטיים, בפועל הציבור רואה בהם מתחרים ישירים לטסלה, XPENG ו-ZEEKR. בבואנו לבחון לדוגמה את מחירי XPENG - מחירי מכונית הסדאן של היצרנית, ה-7 P מתחילים ב-210 אלף שקל עבור גרסת הבסיס שמצוידת בהנעה אחורית. מחיר גרסת ההנעה הכפולה הביצועיסטית של ה-7 P הקרובה ל-5 ET של NIO מבחינת המפרט והביצועים הוא 280 אלף שקל - זאת בזמן שמחירה של 5 ET, מכונית הסדאן הבסיסית של אקספנג עד כה היה 344 אלף שקל.
לפי דלק מוטורס, הוזלת הרכבים של NIO מתאפשרת כתוצאה מ"חיתוך המתווך" כלומר מהמעבר לייבוא ישיר של המכוניות מהיצרן, אך במקרה של דלק מוטורס שאינה יבואנית עקיפה קטנה המייבאת לישראל כמה מאות מכוניות בשנה, סביר להניח שההתקשרות באוגוסט אשתקד מול המפיץ האירופי בוצעה בידיעת היצרן, בתמיכתו וסביר להניח שגם עם סיוע מצידו בכל הקשור בנתח הרווח של הסוכן האירופי.
אם כבר, מקרה כזה מוכיח כי הציבור בישראל בשל מאוד לרכב סיני חשמלי, אך רחוק מלהיות בשל לרכבי יוקרה אמיתיים מסין, כלומר בעוד שבישראל הלקוחות יסכימו לשלם עבור מכונית יוקרה אירופית הרבה יותר ממכונית אירופית עממית בגודל דומה- בכל הקשור לרכב סיני המאמצים של אנשי השיווק למתג מוצר כ"יוקרה" עדיין אינם מחלחלים.