יוטיוב הסירה מבחני בטיחות של נהגי טסלה בהשתתפות ילדיהם
יוטיוב הסירה מבחני בטיחות של נהגי טסלה בהשתתפות ילדיהם
המבחנים נועדו לקבוע אם טסלה הנעה באטיות ומצוידת במערכות הסיוע לנהג תצליח למנוע התנגשות עם הולכי רגל – ובמקרה הזה עם הילדים. יוטיוב: "לא מתירים תוכן שמראה קטינים הלוקחים חלק בפעילויות מסוכנות או מעודד קטינים לעשות דברים מסוכנים"
יוטיוב הסירה צמד סרטונים מהפלטפורמה שלה שבהם נראים נהגי טסלה עורכים מבחני בטיחות חובבניים באמצעות ילדיהם, במקום בובות ניסוי, בכביש או בשביל הכניסה לחניה. כך דווח ב-CNBC.
המבחנים נועדו לקבוע אם טסלה הנעה באטיות ומצוידת במערכות הסיוע לנהג האחרונות של החברה תצליח למנוע התנגשות עם הולכי רגל – ובמקרה הזה עם הילדים – ההולכים או עומדים בכביש.
בסרטון שפורסם ב-14 באוגוסט נראה משקיע טסלה טאד פארק נוסע במכונית המודל 3 שלו במהירות 13 קמ"ש אל עבר אחד מילדיו בכביש באזור סן פרנסיסקו. איש לא נפגע במקרה זה. הסרטון צבר מאות אלפי צפיות לפני שיוטיוב הסירה אותו.
"יוטיוב לא מתירה תוכן שמראה קטינים הלוקחים חלק בפעילויות מסוכנות או מעודד קטינים לעשות דברים מסוכנים. הגענו למסקנה שהסרטונים הללו מפרים את מדיניותנו, ולכן הסרנו אותם", אמרה דוברת יוטיוב, אלנה הרננדז.
המדיניות שהוזכרה קשורה לתוכן מסוכן ומזיק. החברה מסירה סרטונים שמעודדים פעילות מסוכנת או בלתי חוקית, שמהווה סיכון לנזק גופני או מוות, כאשר אלה מובאים לידיעתה. "ספציפית אנו לא מתירים תוכן שמראה או מעודד קטינים במצבים מזיקים, שעלולים להוביל לפציעה, כולל פעלולים מסוכנים ומתיחות", נמסר מהחברה.
טסלה משווקת את מערכות הסיוע לנהג שלה בארצות הברית כחבילה סטנדרטית שמכונה אוטופיילוט ואפשרות פרימיום שמכונה נהיגה עצמית מלאה (FSD), שעולה 12 אלף דולר. היא מציעה לחלק מהנהגים גם גישה לתוכנית ניסיונית שמכונה נהיגה עצמית מלאה בטא, אם הם מגיעים לניקוד גבוה במבחני הבטיחות של החברה.
אף אחת מהמערכות האלה לא הופכת את המכוניות של טסלה לנהוגות אוטומטית, ולא לבטוחות לשימוש ללא נהג מאחורי ההגה, השם לב לכביש ומסוגל לתפוס את ההגה, לבלום או להאיץ בהתראה קצרה. ספרי ההוראות של טסלה מזהירים נהגים שהמערכות האלה לא הופכות את המכוניות שלהם לאוטונומיות.