קרפור תביא לישראל גבינות ומאפים - אבל לא מכוניות
קרפור תביא לישראל גבינות ומאפים - אבל לא מכוניות
רשת המזון הצרפתית, שתשיק מחר את סניפיה בישראל, נכנסה לפני שנה לתחום הרכב ומציעה בין השאר שירותי השכרה; אולם בישראל קיימת הפרדה מלאה בין קמעונאיות המזון הגדולות לענף הרכב
אירוע בעל חשיבות גבוהה לשוק הקמעונאות יתקיים מחר (ג') בישראל: רשת קרפור תפתח את שעריה לצרכנים. בתפריט: עגלות קניות גדושות בגבינות צרפתיות, מאפים, בשרים ועוד. אבל בצרפת, ארץ מולדתה של קרפור, הרשת פעילה בתחום חשוב נוסף - רכב חשמלי.
ביוני אשתקד פרסמה קרפור לראשונה הודעה ללקוחותיה בצרפת, ולפיה "קרפור נערכת לקבלת רכבים חשמליים חדשים ומשודרגים, כולל שתי מכוניות טסלה שיוצעו החל ביוני 2022 בסניפים המקומיים".
ועוד כתבה: "קרפור לוקיישן, רשת השכרת הרכב המובילה, אשר כוללת 850 סניפים בצרפת, מאיצה את התפשטות השירותים שהיא מציעה ומציגה מלאי חדש של רכבים חשמליים ורכבים לתיירים, כולל טסלה 3 וטסלה מודל Y".
לעומת זאת, בשוק הרכב הישראלי קיימת כיום הפרדה ברורה בין קמעונאיות המזון הגדולות לבין ענף הרכב, ולא ניתן למצוא מכוניות למכירה או השכרה ברשתות הקמעונאות הגדולות. בעבר בוצעו כמה ניסיונות לשיתופי פעולה עם גורמים בענף הרכב שאינם משתייכים ליבואני הרכב הגדולים, אך אלה לא צלחו.
לפי אתר קרפור צרפת, מחיר השכרת הרכבים הוא 59 יורו ליום לחשמליות הנחשקות, ליום ההשכרה הראשון. המחיר לשבוע יחסית נמוך בקרפור, 119 יורו עד 149 יורו. לפי פרסומי הרשת, היא משתפת פעולה עם Carrefour Energies, שכפי ששמה מרמז שייכת לקרפור. Carrefour Energies הוקמה באפריל 2022 ועוסקת בהקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי בסניפי קרפור.
ארנו דהופ, מנהל החדשנות של קרפור: "שנה לאחר הקמת עמדת הטעינה הראשונה שלנו בלה שאפל סנט לוק, קרפור מחזיקה כבר במאה עמדות טעינה. מטרתנו היא להגיע ל-5,000 עמדות טעינה עד 2025 ולפתוח 30 עמדות מדי חודש בסניפים שלנו".
גם חברת קרפור בעצמה עוסקת בהשכרת רכב. מבדיקת "כלכליסט" עולה שקרפור משכירה רכבים ללקוחותיה בצרפת, רכבים שיתופיים במסלולים יומיים זולים. לדוגמה בסניפים נבחרים של הרשת ניתן לשלם ארבעה יורו ליום השכרה על דאצ'יה סנדרו עממית (לא כולל קילומטרים). פיאט 500 עם מזגן ותיבת הילוכים ידנית תעלה לשוכרים 19 יורו ליום, לא כולל קילומטרים, ורנו קפצ'ור תעלה לשוכרים 35 יורו ליום, לא כולל קילומטרים.