טויוטה היפנית משכה במהלך החודשים האחרונים לא מעט תשומת לב - זאת לאחר שהודיעה כי רכב חשמלי אינו נמצא בראש סדר העדיפויות שלה. טויוטה נחשבה מאז ומתמיד לחברה שמרנית שאינה ממהרת לאמץ טכנולוגיות חדשות, אך להחלטתה הנוכחית של טויוטה יש נימוקים נוספים, בין היתר העובדה שבניגוד ליגואר, אאודי ודומותיהן, טויוטה אינה מייצרת בעיקר למערב אלא גם לאפריקה, לדרום אמריקה ולשווקים נוספים שבהם רכב חשמלי כנראה לא יהיה נפוץ גם בשנת 2050.
עם זאת, טויוטה הציגה לאחרונה תוכנית של פיתוחיה העתידיים, שאינם כוללים רכב חשמלי. תוכנית זו ממוקדת דווקא בשדרוג הרכבים אשר מבוססים על הטכנולוגיה הקיימת ולא בהכרח על פיתוח של דגמים חדשים.
כך, לדוגמה, בשבוע שעבר קיימה טויוטה פגישה למשקיעים בנוכחות ראש אגף הטכנולוגיה, בו ציינה כי תגייס כ-18 אלף עובדים אשר יעסקו באופן בלעדי בפיתוח תוכנה במטרה "להפוך את המכוניות ליותר טכנולוגיות", כאשר הדגש יהיה על עדכוני OTA, כלומר OVER THE AIR. עדכוני OTA אשר זמינים כבר כיום לדוגמה בטסלה וגם הוצגו על ידי מרצדס בנץ ואאודי הם עדכוני דיאגנוסטיקה ושדרוגים של מערכות שונות ברכב בלי שהנהג יצטרך להגיע אל החברה כדי לבצעם.
בפועל בעדכוני OTA יש גם כסף גדול: חלק מיצרני הרכב הגדולים עוסקים כיום בפיתוח של מערכות שונות ששדרוג שלהן יהיה כרוך בתשלום, כלומר אם הלקוח מעוניין להוריד אפליקציה מסוימת שתשדרג את ביצועי הרכב - יהיה עליו לשלם עבור ההורדה.
בנוסף, טויוטה צפויה להציג תוך כחמש שנים את ARENE - מערכת שתאפשר שדרוג מיידי לכל הבסיס התכנוני של הרכב, כמו הוספת כוח מנוע. לשם כך טויוטה תפתח רכב ייעודי שיתוכנן מראש כך שיהיה ניתן לשדרוג מהיר. המערכת תתוכנן מראש כך שתהיה חלק מעיר חכמה, כלומר תדע לפעול בסימביוזה עם הסביבה העירונית בה המכונית נוסעת, או בשפה פשוטה יותר: המכונית תתאים את עצמה לעיר.
לפי טויוטה, השימוש בפלטפורמות החדשות יקצר את מחזור חייהם של דגמים באופן משמעותי, כלומר אם למשל כיום דור מסוים של טויוטה קורולה מוצג, ואז משווק במשך כשמונה עד כשר שנים, השימוש בפלטפורמה שמאפשרת שדרוג תמידי של הרכב יהפוך את משך חיי הדגם לקצר יותר- וכתוצאה מכך יעלה את מקדם הנחשקות שלו עבור הלקוחות.