סגור
מפעל פולקסווגן ב סין פולקסוואגן
מפעל פולקסווגן ב סין פולקסוואגן (צילום: יצרן)

לראשונה זה עשרות שנים: פולקסווגן אינה המכונית הנמכרת ביותר בסין

לפי נתונים של ארגון גג של יצרני הרכב הסיני, BYD היא מובילת השוק עם 2.5 מיליון מכוניות חדשות שנמסרו אשתקד, עלייה של 43.3% ביחס ל 2022. פולקסווגן נמצאת במקום השני עם 2.2 מיליון מסירות

המהפכה החשמלית עושה את שלה: לאחר מעל 30 שנות דומיננטיות, פולקסווגן אינה המכונית הנמכרת ביותר בסין, כך עולה מנתוני CAAM, ארגון הגג של יצרני הרכב הסיני. כעת המכונית הנמכרת ביותר בסין היא BYD.
פולקסווגן נחשבת לאחת מיצרניות הרכב המערביות הראשונות שנכנסו לשוק הרכב הסיני במסגרת מיזם משותף ליצרן רכב סיני ויצרן רכב מערבי, במהלכו מוקם מפעל רכב בסין על ידי צמד היצרנים (הסיני והמערבי) בו מיוצרים דגמים של יצרן הרכב המערבי - אבל עבור שוק הרכב הסיני.
בשנת 1986 הוצגה בסין לראשונה פולקסווגן סנטנה, גרסה מקומית של פולקסווגן פאסאט שהפכה דאז לדגם הנמכר ביותר בסין. מאז מדי שנה הובילה פולקסווגן את השוק הסיני עם דגמים מקומיים כמו הגראנד סנטנה, האוקטביה (שהיא למעשה סקודה אוקטביה שמשווקת בסין כפולקסווגן), הסג'יטאר והפולו.
על פי נתוני CAAM, בשנה שעברה יוצרו בסין 30 מיליון רכבים – עלייה של 12% ביחס ל- 2022. עבור שוק הרכב הסיני, מדובר בפעם הראשונה אי פעם בה היקף הייצור חצה רף של 30 מיליון יחידות בשנה (שוק הרכב הישראלי מעולם לא הגיע ל 300 אלף מכוניות). היקף המסירות בשוק הסיני לבדו היה אשתקד 21.7 מיליון מכוניות - עלייה של 5.6% ביחס ל-2022.
לפי נתוני CAAM, כעת BYD היא מובילת השוק הסיני עם 2,571,109 מכוניות חדשות שנמסרו אשתקד- עלייה של 43.3% ביחס ל 2022. פולקסווגן נמצאת במקום השני עם 2,228,635 מסירות - ירידה של 0.2% ביחס ל- 2022. טויוטה נמצאת במקום השלישי עם 1,702,773 מסירות - ירידה של 3.8% ביחס ל 2022. הירידה במסירות פולקסווגן, כך טוענים אמצעי תקשורת במדינה, נובעת מהיעדר דגמים חשמליים מתאימים והסתמכות על דגמים שנחשבים מיושנים ביחס לתוצרת המקומית של יצרני הרכב הסינים.
--