דווקא בגלל המודרניזציה: טויוטה כבר אינה יצרנית הרכב האמינה ביותר בארה"ב
דווקא בגלל המודרניזציה: טויוטה כבר אינה יצרנית הרכב האמינה ביותר בארה"ב
היצרנית היפנית שלטה במשך שנים בקטגוריית האמינות, אך לפי הסקר היוקרתי של קונסיומר ריפורט היא מאבדת את הפסגה לטובת סובארו ולקסוס; זאת מאחר שנאלצה להחליף את מנועי הטורבו החדישים שלה; וגם: הציון הגרוע של טסלה
לאחר שנים רבות של שליטה בקטגוריית האמינות, טויוטה כבר אינה נחשבת למכונית האמינה ביותר בארה"ב, כך עולה מסקר האמינות השנתי של ארגון הצרכנים "קונסיומר ריפורט".
קונסיומר ריפורט, אשר חוגג 90 שנים להיווסדו, נחשב לארגון הצרכנים הגדול בעולם. הביקורות שלו נחשבו מאז ומתמיד לבלתי תלויות ובלתי ממומנות. הסקר כולל מאות אלפי בעלי מכוניות אמריקאים מהשנים 2000 עד 2024 ומתייחס לאמינות ארוכת טווח. בעלי המכוניות נדרשים לענות על סקר הנוגע לבעיות שהתגלו ברכבם במשך השנה החולפת ב-20 תחומים שונים – מאמינות מנוע ועד תקלות חשמל ובעיות מולטימדיה.
וכך, כאמור, לפי הסקר, טויוטה ולקסוס שנמצאות במקום הראשון זה שנים פינו את המקום לסובארו, שלפי קונסיומר ריפורט נחשבת כיום ליצרנית האמינה בארה"ב עם 68 נקודות.
במקום השני נמצאת לקסוס (של טויוטה) עם 65 נקודות וטויוטה ירדה למקום השלישי עם 62 נקודות. הונדה במקום הרביעי עם 59 נקודות ואחריה חטיבת היוקרה של הונדה - אקורה - עם 55 נקודות, ציון שגם מאזדה קיבלה. אאודי במקום השביעי עם 54 נקודות ואחריה ב.מ.וו במקום השמיני עם 53 נקודות. קיה במקום התשיעי עם 51 נקודות ובמקום העשירי יונדאי שקיבלה 50 נקודות.
חשוב להדגיש: תוצאות קונסיומר ריפורט הן תוצאות הנוגעות לדגמים המשווקים בארה"ב, אבל חלקם הגדול משווק גם בישראל, הן בייבוא ישיר והן בייבוא עקיף.
הטבלה של קונסיומר ריפורט כוללת 22 מותגים, וחלקם קיבלו ציונים נמוכים מאוד. כך, את הציון הגרוע ביותר קיבלה יצרנית הרכב החשמלי ריוויאן, שבעלי רכבי השטח שלה נתנו 14 נקודות בלבד. במקום ה-21, כלומר לפני האחרון, נמצאת קדילאק עם 27 נקודות. במקום השלישי מהסוף נמצאת יצרנית הרכב המסחרי GMC עם 33 נקודות בלבד, ציון שגם רכבי השטח של ג'יפ קיבלו. במקום החמישי נמצאת פולקסווגן ובמקום השישי נמצאת טסלה.
התוצאות שמפרסם קונסיומר ריפורט הן קריטיות דווקא ליצרני הרכב המובילים, אפשר לומר למעשה שסקר זה הוא אחד החשובים שפורסמו בתעשייה, ודווקא עבור היצרנים שבמקומות הראשונים. היצרנים שנמצאים במקומות האחרונים בטבלה הם כאלו שבחלק מהמקרים הלקוחות שלהם הם בבחינת קהל שבוי. לקוחות של יצרנית הטנדרים החשמליים ריוויאן ירכשו אותם גם עם תקלות. כך גם לגבי לקוחות טסלה. מי שהתרגל ליכולת השטח של ג'יפ יבליג על תקלות. אבל מי שרוכש טויוטה הודות לאמינות המופלגת יושפע הרבה יותר מתוצאותיו של כזה סקר.
מה הפיל את טויוטה
הסקר האמור הוא סקר המתייחס רק לדגמים המשווקים בארה"ב. כלומר במקרה של טויוטה מדובר לדוגמה בפוראנר, סקויה, טונדרה וקאמרי (המשווקת גם בישראל) - רכבים שהלקוחות בארה"ב מצפים מהם לאמינות מופלגת, גם בשטח, בתאי שלג וקרח וגם במדבר.
אלא שבשנה הנוכחית טויוטה שינתה גישה בכל הקשור בדגמים רבים של היצרנית, שינוי שהתבטא בשני מהפכים מכאניים: הכנסה של מערכות הנעה היברידיות לרכבי השטח ולטנדרים והטמעה של מנועי בנזין בעלי מגדשי טורבו. התוצאות לא איחרו לבוא: האמינות המיתולוגית של טויוטה הועמדה השנה למבחן לאחר שהיצרנית נאלצה להחליף את מנועי הטורבו בטנדרים הגדולים שלה וברכבי השטח של לקסוס. עבור מי שמחזיק בטנדר טויוטה, כל פגיעה באמינות היא בלתי מתקבל על הדעת, והחלפה של מנוע שלם היא בעייתית מאוד. בל נשכח שגם הלנד קרוזר החדש מצויד בגרסה האמריקאית במנוע טורבו ובהנעה היברידית. הטנדר העממי של טויוטה, הטאקומה, משווק גם הוא עם טורבו והנעה היברידית בחלק מהגרסאות, כמו גם רכב השטח של טויוטה, הפוראנר.
בניגוד לטויוטה, סובארו היא יצרנית שפועלת אחרת והדוגמה הטובה ביותר היא הפורסטר. סובארו לא שינתה את הארכיטקטורה הבסיסית של הפורסטר זה שנים. המנוע נטול טורבו, השלדה לא עברה שינויים רבים, תיבת ההילוכים היא אוטומטית רציפה זה שנים. סובארו כן משנה את הקוסמטיקה, אבל לא הרבה מעבר. מבחינת השוק האמריקאי מדובר במהלך מאוד משתלם.