סגור

משבר האקלים
גרינפיס: אלו הן חמש יצרניות הרכב הגדולות הכי אנטי-סביבתיות

טויוטה הכי פחות סביבתית בדירוג של ארגון הסביבה. עוד בחמישייה: סטלאנטיס, פורד, דיימלר והונדה. הקריטריון המרכזי לקביעת הדירוג היה מידת המוכנות של היצרנית לעבור לכלי רכב לא מזהמים

בעידן שבו יצרני הרכב הגדולים מתחרים זה בזה מי יהיה הכי ידידותי לסביבה, יש גם יצרנים שבולטים לרעה. כך עולה מדירוג מיוחד שמפרסם ארגון "גרינפיס" העולמי, במהלך שבוע וועידת האקלים בגלזגו.


תוצאות הדירוג של גרינפיס מדרגות את יצרני הרכב הגדולים בהתאם למידת מוכנותם לעבור לייצור של רכבים נקיים, מידת ההשקעה של יצרן הרכב בשרשרת אספקה שתייצר זיהום אוויר מינימלי ושימוש במשאבים שמבוססים על טכנולוגיות ידידותיות לסביבה.
לפי גרינפיס, מידת המוכנות של יצרן הרכב למעבר לרכב בלתי מזהם מהווה את עיקר השיקולים במתן הציון הסביבתי, ולכן אין כל הפתעה שהארגון מדרג את טויוטה - שהציגה השבוע דוחות רבעוניים מצוינים - כיצרנית הרכב הכי אנטי-סביבתית.

2 צפייה בגלריה
טויוטה 4 ראנר Runner
טויוטה 4 ראנר Runner
טויוטה 4 ראנר
(צילום: יצרן)

אחרי טויוטה במקום השני מן הסוף נמצאת קבוצת הענק סטלאנטיס, החברה האם של פיאט, סיטרואן ופיג'ו. אחרי סטלאנטיס נמצאת פורד ואילו במקום הרביעי מהסוף נמצאת דיימלר, החברה האם של מרצדס בנץ. את רשימת חמשת הארגונים הלא-ידידותיים לסביבה סוגרת הונדה במקום החמישי מסוף הרשימה.

2 צפייה בגלריה
לוגו פורד יצרנית רכב
לוגו פורד יצרנית רכב
פורד
(צילום: AP)
לשיטתה של גרינפיס, רוב יצרני הרכב שנסקרו על ידי הארגון אינם עושים מספיק כדי להאיץ את המעבר לרכב חשמלי. למעשה, מבין עשר יצרניות גדולות שהארגון בדק (טסלה לא נמצאת ברשימה) עולה כי שבע יצרניות קיבלו ציון F (כלומר נכשל). במקום טוב יותר נמצאות שתי יצרניות רכב שקיבלו ציון D: רנו (מקום שלישי ברשימה) ופולקסווגן (מקום שני ברשימה) בפועל, רק יצרנית רכב אחת קיבלה ציון יותר טוב: ג'נרל מוטורס, שנמצאת במקום הכי פחות גרוע ברשימה וקיבלה ציון C.