סגור
רכב פולקסווגן גולף GTI אקססיב
פולקסווגן גולף GTI אקססיב. יצרנית הג'אנטים שלה בקשיים

שוק השדרוגים הולך ומצטמצם: ספק נוסף של "תכשיטים לרכב" פושט רגל

שבוע אחרי שיצרנית מושבי הרכב הספורטיביים ריקארו הודיעה על פשיטת רגל, יצרנית החישוקים (ג'אנטים") לרכב BBS מגרמניה יצאה בהכרזה דומה. הסיבה: תקנות איכות הסביבה וכניסת מכוניות חשמליות הביאו לירידה בשדרוגי רכב

שבוע אחרי שיצרנית מושבי הרכב הספורטיביים ריקארו הודיעה על פשיטת רגל, יצרן גדול נוסף של אביזרים ספורטיביים לרכב מודיע על פשיטת רגל. לפי פרסומים בגרמניה, יצרנית החישוקים (ג'אנטים") לרכב BBS הודיעה על פשיטת רגל.
במקרה של BBS מדובר בפשיטת רגל חמישית במספר מאז 2007- זאת לאחר שהיצרנית הודיעה על פשיטות רגל בשנים 2007, 2010,2020 ו 2023. רכישתה האחרונה של BBS בוצעה על ידי ISH managing services הגרמנית. הודעת פשיטת הרגל ככל הנראה רלוונטית לגבי BBS גרמניה – אך לא לגבי BBS ארה"ב או יפן.
קשה שלא לשים לב לדימיון הרב בין יצרנית המושבים ריקארו ובין יצרנית הגלגלים BBS אוטו טכניק. האחרונה הוקמה בגרמניה ב-1970 בשיא תהילתה של תנועת ה"טיונינג" (שדרוג רכב) בגרמניה כיצרנית של חלקי מרכב פלסטיים קלי משקל לרכב. ב-1972 BBS הציגה לראשונה חישוק לרכב שהיה עשוי משלושה חלקים נפרדים, אשר שימש במכוניות מרוץ.
השימוש בחישוקי הגלגלים של BBS "דלף" במהרה לשוק הרכב העממי כשבדומה לריקארו, שהמושבים שלה הותקנו במכוניות מקוץ וגם במכוניות כביש, גם BBS התפתחה לחברה שכללה חטיבה לספורט מוטורי, אשר סיפקה גלגלים לקבוצות פורמולה- וגם חטיבה שסיפקה גלגלים למכוניות כביש. בדומה לריקארו, יצרני הרכב, בעיקר הגרמנים, הפכו את BBS למותג נפוץ כשב.מ.וו ופולקסווגן החלו להציע את מכוניותיהן עם הגלגלים של BBS כבר מהמפעל.
הסיבות לפשיטת הרגל הנוכחית של BBS דומות לסיבות שהביאו לפשיטת הרגל של ריקארו: בעבר הלא רחוק, יצרני אביזרי "אפטרמארקט" (כלומר שדרוגים לרכב) שזכו להצלחה גם בקרב יצרני הרכב וגם בשוק המשני נהנו מביקוש ער למוצריהם, בין היתר עקב ריבוי של דגמים ספורטיביים ועקב פריחה של שוק ה"טיונינג" (כלומר השדרוגים). כיום יצרני הרכב מקצצים את היצע הדגמים הספורטיביים – ושוק שדרוגי הרכב הולך ומצטמצם בעקבות תקנות איכות סביבה ומכיוון שבעלי מכוניות חשמליות אינם נוהגים לשדרג את ביצועי המכוניות בהיקפים דומים לאלה של בעלי מכוניות בנזין ודיזל.