סגור
 SEAL U DMI, רכב פלאג אין הייבריד של חברת BYD
SEAL U DMI, רכב פלאג אין הייבריד של חברת BYD (צילום: יצרן)

לראשונה: BYD חושפת רכב פלאג אין הייבריד המיועד לאירופה

ל-SEAL U DMI מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים - וגם מנוע עזר חשמלי המוזן מסוללה מפיתוח עצמאי של BYD. לפי הצהרת היצרנית הסינית, הרכב מסוגל לנסוע יותר מ-80 ק"מ בכוח חשמל בלבד, וגם להיטען בשקע טעינה מהירה

לא רק חשמליות: BYD חושפת את SEAL U DMI, דגם ראשון בעל הנעת פלאג אין הייבריד המיועד לשוק הרכב האירופי.
כאשר רכב נושא בתקינה אירופית, כלומר מיועד לשיווק באירופה, פירוש הדבר שהוא מסוגל גם לעמוד בכללי התקינה הישראלית. נכון לאשתקד, אטו 3 של BYD היתה המכונית הנמכרת בישראל, אך כיום כל דגמי היצרנית המשווקים בישראל הם חשמליים מלאים - בעוד שה-SEAL U DMI היא דגם פלאג אין הייבריד ראשון שהיצרנית מייעדת לאירופה.
לפי פרסומים באירופה וגם בארה"ב, מכירות של רכב חשמלי סובלות זה חודשים מהאטה, מה שדוחף את יצרני הרכב להציג גרסאות שאינן חשמליות, אך הן כן "ירוקות". רכבי פלאג אין הייבריד הם רכבים שמצוידים במנוע בנזין, אבל גם במנוע חשמלי וסוללה שניתן לטעון משקע טעינה. בניגוד לרכב חשמלי שמסוגל לנסוע מאות קילומטרים בכוח חשמל, ברכב פלאג אין הייבריד טווח הנסיעה החשמלי הוא עשרות קילומטרים, כלומר מספיק לנסיעות עירוניות. כאשר החשמל בסוללת רכב פלאג אין הייבריד אוזל - הוא עובר לנסיעה כרכב היברידי לכל דבר.
לפי נתוני BYD, ה-SEAL U DMI משתרע על אורך של 4.775 מטרים, מה שממקם אותו מבחינת מימדים בתחרות ישירה מול קיה ספורטאז', ניסאן קשקאי ודומיהם. רוחבו הוא 1.890 מטרים וגובהו הוא 1.670 מטרים. אורכו של בסיס הגלגלים הוא 2.765 מטרים. ה-SEAL U DMI מצויד במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים - וגם במנוע עזר חשמלי המוזן מסוללה מפיתוח עצמאי של BYD. לפי הצהרת היצרנית, הרכב מסוגל לנסוע למרחק של יותר מ-80 ק"מ בכוח חשמל בלבד, וגם להיטען בשקע טעינה מהירה.