בחסות הבאזז: בזמן שעסקתם בטסלה 3 החדשה, הדגמים הבכירים הוזלו
בחסות הבאזז: בזמן שעסקתם בטסלה 3 החדשה, הדגמים הבכירים הוזלו
מדובר בהפחתה משמעותית במחיר הרשמי של דגמי ה-S - עד 67 אלף שקל - וזאת פחות מחודש לאחר שהיבואנית הודיעה על מבצע על דגמים אלו; אלו בשורות לא טובות במיוחד לבעליהם, והן עשויות להעיד על קושי במכירה
בזמן שענף הרכב הישראלי עסק היום (ו') בהצגתה של טסלה 3 המחודשת, היצרנית הוזילה במקביל את הדגמים הבכירים שלה בשיעור ניכר עבור שוק הרכב הישראלי, כך עולה מבדיקת "כלכליסט". במקביל, דגמי טסלה 3 עצמם התייקרו.
הוזלת הדגמים הבכירים של טסלה היא הוזלת מחיר רשמית במחירון, כלומר לא מדובר במבצע או בהטבה אלא ב"חיתוך" של מחיר הרכב הרשמי. הוזלת מחירי הדגמים הבכירים של טסלה מתרחשת פחות מחודש לאחר שהודיעה על מבצע לדגמים הבכירים שבמלאי, ובמסגרתו הורדו המחירים בשיעור של כמעט 100 אלף שקל - רק כדי "לחתוך" את גובה ההנחות בחצי אחרי כשבוע.
במסגרת המחירים החדשים שמפרסמת טסלה, מודל S בגרסת "דואל מוטור" שמחירה הרשמי אתמול היה מעל 660 אלף שקל עולה כעת 605 אלף שקל. גרסת הביצועים של מודל S "פלייד" הוזלה בשיעור ניכר עוד יותר: מחירה עמד על יותר מ-700 אלף שקל (בהתאם לגרסה ולרמת האבזור והגימור) וכעת מחירה של הוא מתחיל ב-633 אלף שקל. במקביל, ההנחות שהופיעו באתר טסלה על מכוניות טסלה מודל S במלאי בוטלו, וכל הרכבים מופיעים במחיר הרשמי החדש.
הוזלות המחירים של הדגמים הבכירים של טסלה שנעשו כביכול "בחסות" העניין הניכר בטסלה 3 המחודשת אינן מבשרות בהכרח טובות לבעלי דגמי טסלה הבכירים ועשויות להצביע על חוסר יכולת של היצרנית למכור מכוניות בסגמנטים העליונים של השוק: רק לפני כמה חודשים לקוחות שקיבלו את טסלה מודל S ספסרו במחיריהן וניסו למכור אותן (לרוב ללא הצלחה) במחירים גבוהים ממחירי היבואן. כעת ערכן של כל מכוניות טסלה מודל S "יחתך" בגלל ההוזלות הניכרות.
יצוין כי בניגוד לטסלה 3 ולטסלה מודל Y הנהנות מביקוש ערני, טסלה מודל S היא מכונית ש"חוגגת" מעל עשור מאז הצגתה, ובניגוד לדגמי טסלה העממיים אשר מתמודדים בעיקר מול דגמים סיניים, מודל S מתמודדת מול יצרנים גרמנים שבשנים האחרונות הציגו עשרות דגמים חשמליים חדשים.