הפרארי ממכרז החילוט של המשטרה - יד שלישית ממשה חוגג
הפרארי ממכרז החילוט של המשטרה - יד שלישית ממשה חוגג
בשבוע שעבר פורסם ב"כלכליסט" שמכרז החילוט של המדינה כולל גם פרארי GTS מודל 1977, שנחשב לרכב אספנות. היום מתברר כי המכונית שייכת למשה חוגג שנחקר במהלך החודשים האחרונים על ידי המשטרה. בשל תנאי שימור הרכב הירודים מחירו צפוי להיות זול משמעותית מהמחיר העלות
בשבוע שעבר פורסם ב"כלכליסט" שמכרז החילוט של המדינה כולל גם פרארי GTS מודל 1977, שנחשב לרכב אספנות. היום (ג') מתברר כי הפרארי שייכת לאיש העסקים משה חוגג, שנחקר במהלך החודשים האחרונים על ידי המשטרה על עבירות מרמה במטבעות קריפטו וכן בעבירות מין.
חוגג, שניסה בימים האחרונים להעביר את הבעלות בקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים לברק אברמוב- שסירב, רכש את המכונית במכירה פומבית בינואר 2018 מבית המכירות הפומביות תירוש במחיר של 206,500 דולר. הבעלים הקודם של הרכב הוא איש יחסי הציבור רני רהב, שמכר את המכונית כחלק ממכירת רכבים נוספים מהאוסף הפרטי שלו. 5% מכספי כל צד במכירה הועברו בזמנו לתרומה לבית החולים שניידר לילדים (5% מחוגג, 5% מרהב ועוד 5% מבית המכירות).
בדרך כלל, מכרזי המכירה של מדינת ישראל כוללים מכוניות מדגמים פופולריים ששירתו בין היתר בשורות משטרת ישראל וכוחות הביטחון, או לסירוגין הוחרמו מחייבים, כאשר רשימות המכירה כוללות בדרך כלל מכוניות יוקרה גרמניות חדשות יחסית שחולטו מעבריינים וחייבים שונים - אבל מכוניות אספנות הן בדרך כלל מחזה נדיר.
לפי רישומי מדינת ישראל, הפרארי יד שלישית, ללא טסט בתוקף והיא רכב אספנות. פרארי 308 אומנם רחוקה מאוד מלהימנות על רשימת דגמי פרארי האקזוטיים של שנות השבעים, אבל עדיין מדובר בפרארי אספנות, מחזה נדיר למדי בישראל.
ה-308 נחשבת ל"סדרת הכניסה" של פרארי מאותן שנים, כלומר מכונית שנועדה להנגיש את הרכב ליותר צרכנים, בעיקר בארה"ב, כאשר ה-GTS מצויידת בגג פתוח. דגמי ה-308 של שנות השבעים צוידו במנוע בנפח 3.0 ליטרים המפיק 252 כוחות סוס.
המדינה לא מפרסמת מחיר משוער לפרארי הקלאסית, אך בארה"ב עשוי מחירה להגיע ליותר מ-50 אלף דולר, לפני מסי יבוא לישראל, כאשר דוגמאות מובחרות במצב מעולה יכולות להגיע למחירים הרבה יותר גבוהים. כפי שמראות התמונות של "כלכליסט" הרכב לא תוחזק בחודשים האחרונים, כך שמחיר המכירה שלו צפוי להיות נמוך משמעותית מזה שרכש חוגג.
הפרארי מוצעת למכירה על ידי משטרת ישראל לצד ניידות, ורכבי חילוט אחרים, החל בקדילאק CTS וכלה בג'יפ גראנד צ'רוקי. הפרארי עצמה היא כאמור 308 GTS, כלומר גרסה בעלת גג פריק של פרארי 308 אך מעבר לכך, לא ניתן לדעת מידע רב אודות מצבה המכאני של המכונית, פרט לעובדה שהחליפה שלוש ידיים. גובה הצעות המחיר אשר ניתנו עבור הפרארי של משה חוגג נע כנראה בין עשרות אלפי שקלים לעשרות ואולי אפילו מאות אלפי דולרים וזהות הרוכש טרם ידועה. האם הצעת המחיר של "כלכליסט" תהיה הזוכה? התשובות - בסרטון.