אחרי הצלחת הטייקאן החשמלית - פורשה תשיק 911 היברידית
אחרי הצלחת הטייקאן החשמלית - פורשה תשיק 911 היברידית
יצרנית מכוניות היוקרה מגדילה את יעדי המעבר להנעה שלא על בסיס בנזין: מצפה שעד תחילת העשור הבא 80% מהמכוניות שתמכור יהיו חשמליות
חברת מכוניות היוקרה פורשה עדכנה כלפי מעלה את יעדי המעבר שלה לרכבים מונעים חשמלית, ומתכננת להשיק גרסה היברידית של דגם ה-911, זאת על רקע המכירות הטובות מהצפוי של דגם הטייקאן שלה, שכולו חשמלי. כך לפי דיווח באתר CNBC.
החברה הודיעה היום (ו') שהיא מצפה ש-80% ממכירותיה בעולם יהיו של מכוניות חשמליות עד 2030. זאת לעומת תכנית קודמת במסגרתה אותם 80% היו אמורים לכלול גם מכוניות היברידיות – המכילות גם מנוע בעירה פנימי.
"העתיד של פורשה הוא חשמלי", כך אמר מנכ"ל החברה אוליבר בלום. הוא סירב לחזות את הרכב המכירות של מכוניות שאינן חשמליות לגמרי, אך ציין "אסטרטגיית מנוע גמישה" שעשויה לכלול גם מנועי בעירה פנימיים, מכוניות היברידיות, והיברידיות נטענות.
הטייקאן הוא הדגם הראשון והיחיד עד כה של פורשה שהוא חשמלי לגמרי. הוא היווה 14% ממכירות החברה, שב-2021 הסתכמו ב-301,915 כלי רכב. 41,296 רכבי טייקאן נמכרו – יותר מדגם ה-911 שממנו נמכרו 38,464 יחידות.
שתי המכוניות החשמליות הבאות של החברה צפויות להיות Macan SUV ב-2023, ולאחריו דגם הספורט 718, שיושק עד 2025. בלום גם אישר שגרסה היברידית של ה-911 עומדת להגיע לשוק, אך לא חשף בדיוק מתי.
פורשה דיווחה שקרוב ל-40% מכלי הרכב שלה שנמכרו באירופה היו חשמליים לגמרי או היברידיים נטענים. החברה מציעה כיום שני דגמים היברידיים נטענים, שבעיניי רבים מהווים טכנולוגיית ביניים בדרך למעבר לכלי רכב חשמליים לגמרי.
תוכניותיה של פורשה ייחודיות בקרב יצרניות רכב בעולם, בזכות העובדה שהיא לא מתכננת להפסיק לגמרי לייצר מכוניות עם מנועי בנזין מסורתיים. החברה הודיעה גם על השקעה של 24 מיליארד דולר בפיתוח "דלקי-e", שלדבריה הם דלקים נייטרליים מבחינת פליטות, שיחליפו את הבנזין במכוניות לא חשמליות. עדכוני החברה מהיום קשורים להיפרדותה הצפויה מפולקסווגן, והפיכתה לחברה נסחרת ציבורית.