סגור
 רכב לקסוס IS היברידית LEXUS
לקסוס. קיבלה את ציון האמינות הגבוה ביותר (צילום: לקסוס ישראל)

קונסיומר ריפורט: אלה הרכבים המשומשים האמינים ביותר

לקסוס הוא המותג שקיבל את ציון האמינות הגבוה ביותר בסקר שנערך בין 150 אלף בעלי מכוניות בארה"ב. טויוטה נמצאת במקום השני ואחריה  מאזדה. ואיזה ציון קיבלה טסלה?

טויוטה וחטיבת היוקרה שלה לקסוס הם מותגי הרכב שמכוניותיהם מציגים את רמת האמינות הגבוהה ביותר לאורך זמן, כך עולה מנתונים שמפרסם ארגון הצרכנים האמריקאי Consumer Report. קונסיומר ריפורט נחשב לארגון הצרכנים הבלתי תלוי הוותיק בארה"ב ויחגוג בקרוב 90 שנים להיווסדו. הארגון כאמור הוא בלתי תלוי, כלומר אינו ממומן על ידי גופי ממשל ולא על ידי יצרני הרכב ומבסס את ממצאיו על סקרים הנערכים בקרב חברי הארגון.
הסקר נערך בקרב 150,000 בעלים של מכוניות מתוצרת 26 יצרנים שונים מן השנים 2014 עד 2019. בעלי המכוניות ענו לשאלונים ב-20 תחומים שונים שנגעו לאמינות הרכבים - מסוללות ועד תיבות הילוכים, מנועים ומערכות בלימה.
מהממצאים עולה כי המותג שקיבל את ציון האמינות הגבוה ביותר הוא לקסוס - 75 נקודות. טויוטה נמצאת במקום השני עם 72 נקודות. מאזדה נמצאת במקום השלישי עם 59 נקודות ואחריה אקורה, חטיבת היוקרה של הונדה עם 55 נקודות. ביואיק היא יצרנית הרכב האמריקאית המדורגת במקום הגבוה ביותר בטבלה, עם 47 נקודות הממקמות אותה במקום השישי ואחריה ב.מ.וו עם 46 נקודות. סובארו במקום השמיני עם 46 נקודות וניסאן במקום התשיעי עם 45 נקודות. את עשרת המקומות הראשונים סוגרת מרצדס בנץ עם 43 נקודות.
לא פחות חשובים מהמקומות הראשונים הם המקומות האחרונים, בהם נמצאים הרכבים הבעייתיים ביותר בשוק המשומשות. במקום האחרון, ה- 26, נמצאת קרייזלר שקיבלה ציון נמוך מאוד של 27 נקודות בלבד. במקום הלפני אחרון נמצאת יצרנית אמריקאית שבדומה לקרייזלר משתייכת לקבוצת סטלאנטיס: דודג', עם 28 נקודות.
מתברר כי טכנולוגיה והנעה חשמלית אינם ערובה לשביעות רצון בכל הקשור לאמינות. טסלה נמצאת במקום השלישי מהסוף עם 30 נקודות בלבד ובמקום הרביעי מהסוף עוד מותג אמריקאי השייך לסטלאנטיס: ג'יפ, שקיבל ציון נמוך של 32 נקודות. במקום החמישי מהסוף נמצא עוד מותג של סטלאנטיס: ראם, מותג הטנדרים עם ציון נמוך של 35 נקודות.
את המקום השישי מהסוף מחזיקים יצרני רכב שאינם שייכים לסטלאנטיס אך הם בהחלט אמריקאים: GMC שקיבלה 36 נקודות ופורד שקיבלה את אותו ציון נמוך. יונדאי-קיה ושברולט חולקות את המקום השביעי מהסוף עם ציון 38 ובמקום השמיני מהסוף נמצאת אאודי עם 39 נקודות.