סגור
פורד מוסטאנג חדשה
פורד מוסטאנג חדשה (צילום: פורד)

שובה של האגדה: פורד מציגה מוסטאנג חדשה בלי טיפת חשמל

יצרנית הרכב האמריקאית מציגה את הדור השביעי של מוסטאנג עם גרסה משודרגת למנוע הטורבו האהוב. בישראל ניתן לייבא אותה באופן אישי

עשרות שנים חלפו מאז הצגתה של פורד מוסטאנג המקורית ב-1964 - מכונית שיצרה שושלת של דגמים, חלקם אגדיים כמו מוסטאנג המקורית ודגמי השלבי, וחלקם נשכחו במהרה - כמו מוסטאנג 2 הכעורה של שנות השבעים ומשבר הדלק. כעת מציגה פורד את הדור השביעי של מוסטאנג - והס מלהזכיר מנועים חשמליים במכונית הספורט של החברה האמריקאית. תפקיד זה נופל על כתפי מוסטאנג מאך e החשמלית, שטכנית כלל אינה פורד מוסטאנג.
לפי פורד, תא הנוסעים של מוסטאנג שודרג באמצעות תוספת של צג מידע דיגיטלי בקוטר 12.4 אינץ', מושבים ספורטיביים, וכמובן מה שהפך גם את מוסטאנג המקורית לחביבת הקהל: עשרות אפשרויות לעיצוב אישי של הרכב באמצעות שלל אביזרים - מחישוקי 17 אינץ' ועד חישוקי 20 אינץ', חבילת עיצוב "ברונזה" ועוד. אבל מה שחשוב באמת ללקוחות הוא המנוע - וכאן פורד מציעה מעט שינויים בידיעה ברורה שקהל היעד הנאמן לא אוהב שינויים, ובכל מקרה כבר "מכור" למנועים הקיימים שבדרך כלל זוכים לאין-ספור שדרוגים ושיפורים.
מוסטאנג החדשה מצוידת בגרסה משודרגת של מנוע הטורבו המוכר של פורד, "אקובוסט" בנפח 2.3 ליטרים, וגרסה בכירה שמצוידת במנוע "קויוטי" של פורד, מנוע בעל שמונה בוכנות בנפח 5.0 ליטרים שפורד מבטיחה שיהיה "החזק מסוגו". בהמשך תציג פורד גם גרסאות נוספות. מוסטאנג אינה מיובאת לישראל ביבוא סדיר, למרות הבטחות עבר של יבואנית פורד, דלק מוטורס. עם זאת, מוסטאנג נהנית מפופולריות רבה ביבוא אישי לישראל, כלומר יבוא שלא באמצעות יבואני הרכב הישירים.