סגור
שריפה 2 של רכב חשמלי מכונית חשמלית נשרפה ב דרום קוריאה אוגוסט 2024
רכב חשמלי שנשרף בחניון בקוריאה, החודש (צילום: Yonhap/via REUTERS)

ענקית ביטוח לסוכנויות רכב חשמלי בארה"ב: נקטו צעדים להתמודדות עם שריפה

ציריך אינשורנס, המבטחת הגדולה ביותר של סוכנויות רכב ומוסכים בארה"ב, פרסמה הנחיות האמורות להקטין את הנזק במקרה של שריפת מכונית חשמלית; בין השאר היא מבקשת להפריד בין הרכבים החשמליים לאלה הפועלים על בנזין

ענקית ביטוח דורשת מסוכנויות הרכב בארה"ב לנקוט אמצעי אבטחה להתמודדות עם דליקות ברכבים חשמליים. זאת, ברקע העלייה במספר המכוניות החשמליות במדינה.
רכבים חשמליים אינם מועדים לשריפות יותר מרכבים שאינם חשמליים, אך המאמצים הכרוכים בכיבוים הם הרבה יותר משמעותיים, וכוללים בין השאר "הטבעה" של הרכב במיכל חומר כיבוי, כיסויו בכיסוי חסין אש והתמודדות עם בעירה של הסוללה שעשויה להימשך כמה ימים.
בראיון שהעניקו לאחרונה בכירים בשירותי הכבאות בישראל צוין כי במקרה של שריפה שלא ניתן לכבות ברכב חשמלי בחניון תת קרקעי, לאחר כמה שעות הבניין עצמו יהיה בסכנת קריסה. למעשה, כיום בישראל אין כלל נוהל עבודה שמסדיר כיבוי של רכב חשמלי בחניון תת קרקעי או במוסך.
לפי פרסומים בארה"ב, ציריך אינשורנס, הנחשבת למבטחת הגדולה ביותר של סוכנויות רכב ומוסכים בארה"ב, פרסמה ללקוחותיה בענף הרכב "הנחיות עבודה" בנוגע להתנהלות עם מכוניות חשמליות באולמות התצוגה ובמוסכים.
החברה מבקשת ממבוטחיה להתחיל ליצור סביבה בה רכב חשמלי יטופל במוסכים באזורים מבודדים שלא יהיו סמוכים לאזור הטיפול ברכבים שאינם חשמליים. האזורים יופרדו מיתר הסוכנות בקירות חסיני אש עם תקן המבטיח הפרדה של הרכב הבוער מיתר שטחי הסוכנות למשך שעה אחת לפחות. אזורי הטיפול ברכב החשמלי יהיו חייבים להיות ממוקמים סמוך לכניסות המאפשרות הגעה מהירה של כבאים.
בנוסף, החברה מבקשת מכל סוכנות או מוסך להקים מנגנון שיוודא כי סוללות פגומות של רכב חשמלי לא יאוחסנו בשטחי הסוכנות והמוסך. בנוסף, סוללות לרכב חשמלי, גם אם הן חדשות בניילון וממתינות להתקנה, יאוחסנו מחוץ לשטח הסגור של הסוכנות או המוסך. שטח האחסון של הסוללות יכלול מערכת כיבוי עצמאית. בנוסף דורשת ענקית הביטוח אחסון של סוללות במקומות שיהיו מוגנים ככל הניתן מהצפה, למשל במקרה של שיטפון.
ההוראות החדשות של ציריך אינשורנס מגיעות בעקבות כמה מקרים שהתרחשו לאחרונה בהם שריפות רכב חשמלי גרמו נזקים נרחבים למבוטחים: לפי פרסומים בארה"ב, במאי האחרון התרחשה שריפה בסוכנות של וולוו בסאן דייגו לאחר שמכונית חשמלית עלתה באש במהלך טיפול. המכונית כובתה בפרק זמן קצר יחסית על ידי כבאים שהיו מיומנים בטיפול בשריפת רכב חשמלי, אך נגרם נזק בהיקף של 240 אלף דולר.