פרסום ראשוןלמרות איומי משרד התחבורה: טסלה סייברטראק נרשמה בישראל וקיבלה מספר
פרסום ראשון
למרות איומי משרד התחבורה: טסלה סייברטראק נרשמה בישראל וקיבלה מספר
משרד התחבורה הורה למכוני הרישוי שלא לבצע רישום של דגם סייברטראק - מאחר שהוא חסין לירי ונדרש לשם כך אישור מיוחד; למרות זאת, נרשם השבוע מספר רישוי ראשון לדגם, הנוסע כבר בכבישי ישראל
איומי משרד התחבורה על מכוני הרישוי שלא לאפשר את רישום הסייברטראק של טסלה עקב בדיקת נושא עמידות הרכב לירי, כנראה לא נשאו פרי: מרישומי משרד התחבורה עולה כי השבוע נרשם מספר רישוי ישראלי ראשון לסייברטראק מודל 2024 הנוסע כבר בכבישי הארץ עם מספר רישוי צהוב. הסייברטראק, כך עולה מרישומי משרד התחבורה, קיבל רישוי ישראלי בשבוע הנוכחי.
טסלה ישראל אינה משווקת את הסייברטראק בארץ. הדרך היחידה לרכוש את הרכב היא באמצעות יבוא אישי - סוכן הרוכש מכוניות עבור לקוחותיו. טסלה עצמה, יש להדגיש, אינה רואה בעין יפה את מכירתו של הסייברטראק שלא על ידה, ואף מחתימה את לקוחות החברה על התחייבות שלא למכור את הרכב לצורך מסחר.
במקרה הספציפי של הסייברטראק של טסלה, מספר מצומצם של רכבים כבר יובאו לישראל והגיעו ארצה, באמצעות סוכנות יבוא אישי - ואולם משרד התחבורה סירב לאפשר להעניק להם מספרי רישוי. הסיבה לכך היא הצהרותיה של טסלה, לפיהן הסייברטראק הוא רכב שמסוגל לעמוד בירי מנשק קל. מבחינת משרד התחבורה מדובר במצב בעייתי שדורש בדיקה, בשל החשש כי הרכבים עלולים לשמש ארגוני פשיעה. יצוין כי בישראל נדרש אישור מיוחד לנהוג ברכב חסין ירי.
מסיבה זו, כפי שנחשף ב"כלכליסט", הודיע משרד התחבורה כי אם רכבי סייברטראק יגיעו למכוני רישוי בישראל - המכונים נדרשים שלא לאפשר לרכב לקבל מספר רישוי. לפי ההודעה שנשלחה מאגף התקינה של משרד התחבורה, "בקשר לטסלה סייברטראק, במידה שהיבואן פונה אליכם לבצע תקינה ורישום ראשוני - נבקש לא לקבל אותו עד להודעה אחרת, וזאת לבקשת הנהלת משרד התחבורה עד שנברר שוב את נושא המיגון נגד ירי".